به گزارش ایرنا، محمدهمتیان روز یکشنبه در صد و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن مدیریت بحران استانداری ، افزود: مصوبات در دست اقدام تامین اجتماعی و امور مالیاتی حداکثر تا 20 فروردین به دبیر خانه اعلام شود.
وی اظهارداشت : مدیران بانک‌ها تلاش زیادی در پرداخت تسهیلات رونق تولید داشتند و این روند تا پایان سال ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد : استان سمنان در پرداخت تسهیلات در بخش صنعت رتبه دوم و در بخش کشاورزی رتبه چهارم را در مقایسه با سایر استان های کشور دارد.
همتیان تصریح کرد : ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی از برنامه های مثبت به منظور افزایش اشتغال در کشور است که دولت باید نسبت به این موضوع برنامه های ویژه ای تدبیر کند.
معاون استانداری سمنان ادامه داد : واحدهای تولیدی استان برای صادرات کالا به خارج و انتقال آن تا مرزهای کشور مشکلاتی دارند که با دیپلماسی اقتصادی، آسان سازی روابط و توجه به کاهش هزینه های حمل و نقل، می توان با اتخاذ تمهیداتی، آرامش را به اقتصاد و صادرات منطقه بازگرداند.
همتیان اضافه کرد : دولت با مصوبه حمایت از واحدهای تولیدی و کالاهای صادارتی ، گامی مؤثر برای افزایش رونق اقتصادی در کشور برداشته است.
وی با اشاره به صادرات محصولات تولیدی از واحدهای تولیدی استان به خارج از کشور ، گفت : عمده محصولات صادراتی این استان پودرهای شوینده، سیمان، گچ، کُرک بز، و مواد شیمیایی است که سالانه بیش از 56 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.
در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد حدود 620 واحد غیر فعالند و متوسط بهره وری در بقیه واحدها حدود 35 درصد است.
در سال 96 حدود پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید 789 واحد تولید و صنعتی سمنان پرداخت شد.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.