به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی نقش رسانه در تبدیل تهدیدها به فرصت ها اظهار داشت: رسانه باید اخلاق مدار بوده ضمن انتقاد صحیح و سازنده از ضایع کردن حقوق دیگران اجتناب کنند.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید انتقادی مودبانه داشته باشند، افزود: انتقاد باید مستدل، منطقی و به دور از غرض ورزی و اتهام باشد البته رسانه ها مشکلات را به درستی به اطلاع مسئولان برسانند تا در زمینه رفع آن اقدام شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان استقلال رسانه ها را مهم دانست و تاکید کرد: بخشی از این استقلال به منبع درآمدی مستقل بر می گردد که دولت باید در این بخش اهالی رسانه را یاری کند.
آیت الله حسینی شاهرودی نقش رسانه ها در تعادل بخشی به توسعه استان را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: قدرت رسانه انکار ناپذیر است و مطبوعات، نشریه ها و خبرگزاری ها باید از این قدرت در راه توسعه کشور و استان خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه رسانه ها نقشی اساسی در جنگ اقتصادی کنونی دارند، اضافه کرد: رسانه ها باید از نا امید کردن مردم در شرایط کنونی خودداری کرده و یاس و ناامیدی را از جامعه دور نگه دارند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه دغدغه مالی خبرنگاران را به حق دانست و گفت: ضروری است که دغدغه ها و مشکلات اهالی خبر رفع شود تا این قشر تلاشگر بتوانند رسالت اصلی خود که همان اطلاع رسانی صحیح و بیان مشکلات مردم است را به درستی انجام دهند.
وی خواستار انتقاد پذیری مسئولان در برابر نقدهای منصفانه خبرنگاران شد و اظهار داشت: تنگ نظری افراد نشانه کوچکی شخصیت افراد است چرا که انتقاد به نفع مسئولان است و به توسعه همه جانبه کمک می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه مسایل حوزه رسانه در بازه زمانی کوتاه حل نمی شود، تاکید کرد: مشکلات را دسته بندی کردیم و براساس اولویت بندی نسبت به رفع آنها اقدام می کنیم.
جلال قلعه شاخانی به فرهنگی بودن کردستان اشاره کرد و افزود: در چنین استانی باید توسعه نیز بر پایه فرهنگ و هنر باشد چون این پتانسیل در کردستان وجود دارد.
وی با بیان اینکه فرهنگ می تواند اقتصاد استان را متحول کند، اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر سهم بسیار کمی در اقتصاد کشور و کردستان دارد و باید همت بیشتری در این بخش صورت گیرد.
قلعه شاخانی از تلاش برای آموزش و توانمند سازی خبرنگاران بدون محدودیت زمانی در این استان نیز خبر داد و افزود: همچنین یارانه های مستقیم به صورت فصلی به نشریات و مطبوعات محلی پرداخت می شود.
تعدادی از خبرنگاران و روسای خبرگزاری و نشریات استان کردستان نیز در این نشست پیشنهادات و انتقادات خود را در حوزه های مختلف بیان کرده و خواستار رفع مشکلات و دغدغه های اصحاب رسانه بویژه در حوزه مالی شدند.
به گزارش ایرنا، 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان در سال 1377 از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
در حال حاضر 77 رسانه دارای مجوز در کردستان فعالیت دارند که 56 مورد آن چاپی و 21 رسانه الکترونیکی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.