به گزارش ایرنا، حسین فرخنده روز دوشنبه به مناسب روز خبرنگار با حضور در دفتر ایرنای خراسان شمالی، خبرنگاران ایرنا را کارآموزه و دارای دانش و مهارت عنوان کرد و گفت: این ظرفیتی است که می توان در دوره های آموزشی از آن استفاده کرد.
وی افزود: ایرنای خراسان شمالی نیز با داشتن نیروهای خوب می تواند در رسیدن به اهداف توسعه ای و ارتقای دانش کمک کار باشد.
وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران را در دست پیگیری دارد و تا کنون دوره هایی برگزار شده است که تلاش داریم تا این برنامه تداوم داشته باشد.
فرخنده خاطرنشان کرد: خبرنگاری، کاری حساس و سخت است و خبرنگار باید با سرعت، دقت اخبار را به درستی منتقل کند.
وی گفت: در شرایط کنون، لازم است که توجه بیشتری به اطلاع رسانی ها و خبررسانی ها مبذول شود و رسانه ها باید تلاش کنند تا در امر اطلاع رسانی، امید و نشاط را به جامعه منتقل کنند البته، در خراسان شمالی رسانه ها در این زمینه همراه بوده اند.
وی اظهار داشت: رسانه ها برای فعالیت بهتر نیاز به به روزرسانی دارند و باید به دانش روز تجهیز شوند در عصر رقابتی اطلاعات، به خوبی نیازهای مخاطبان را پاسخ دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مردم در جامعه ما رسانه ای هستند و هر فرد به نوعی مشتری رسانه ها و مطبوعات به شمار می رود به همین لحاظ خبرنگاران باید تلاش کنند توان و دانش خود را ارتقا دهند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار جامعیت و به روز بودن ایرنا در اطلاع رسانی را از محاسن این خبرگزاری عنوان کرد و گفت: تلاش خبرنگاران ایرنا در خبر رسانی به موقع ارزشمند است.
رضا رضایی بر نقش خبرنگاران در توسعه جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران با تحلیل و بررسی موضوعات و مشکلات مختلف می توانند رسیدن به اهداف و توسعه را سرعت دهند.
در خراسان شمالی 18مورد مجوز نشریه اعم از مکتوب و غیر مکتوب، عمومی و تخصصی ثبت شده است که این نشریات شامل3 روزنامه، 2 هفته نامه، یکی دوهفته نامه، دو ماهنامه، چهارتا فصلنامه و 6 پایگاه خبری است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.