به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر پیوندی روز شنبه در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار داشت: حفظ صلح و دوستی و همدردی بین انسان ها وظیفه ذاتی این سازمان است که در سایه روحیه تعامل بین داوطلبان و پرسنل میسر است.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در کشور در بخش های مختلف وجود دارد، افزود: وظیفه ما تلاش در جهت رفع مشکلات و دردهای مردم و ارتقای سلامت آنان است چرا که ناامیدی و یاس به آینده یک آفت بزرگ است.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نباید در انتظار ایجاد شرایط آرمانی برای این سازمان در کشور باشیم، اضافه کرد: حل مشکلات و کمبودهای هلال احمر نیاز به زمان و اعتبارات زیادی دارد.
وی یادآور شد: کارکنان این سازمان باید مظهر امیدواری، نشاط، امید به آینده و شادمانی در میان مردم باشند و احساس یاس را از چهره جامعه بزدایند.
پیوندی اعتماد مردم به هلال احمر را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: با توجه به این مهم، مسئولیت پرسنل و داوطلبان این سازمان بیشتر شده و خدمت بهتر به جامعه انتظار به حق مردم است.
وی با بیان اینکه به دلیل حادثه خیز بودن کشور، رشد این سازمان کُند بوده است، گفت: با این وجود باید با تلاش گسترده و همفکری، در جهت رفع مشکلات مردم در حوادث گام های جدی تری برداریم.
پیوندی بر بحث آموزش به پرسنل برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش، هزینه ها را کمتر می کند بنابراین این موضوع باید با برنامه ریزی جدی در دستور کار باشد.
وی گلایه جوانان از عدم جذب نیرو در جمعیت هلال احمر را به جا دانست و افزود: فلسفه و اساس کار این سازمان، انجام خدمات داوطلبانه به مردم است زیرا جذب نیرو انجام وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر را با کندی مواجه می کند پس تقویت هسته مرکزی سازمان بیشتر ضرورت دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این جلسه گفت: در پنج سال گذشته شاهد رشد 130 درصدی ساخت انبارهای امدادی در استان بوده ایم.
حسن خدابنده لو افزود: در سال 92 مساحت انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر کردستان سه هزار و 100 مترمربع بود که اکنون به هشت هزار و 500 مترمربع افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه تا سال 92، هفت شهرستان استان از داشتن انبار وسایل امدادی محروم بودند، تاکید کرد: اینک فقط سه شهرستان انبار ندارند که امیدواریم با جذب اعتبار لازم تمام شهرستان های استان دارای انبار تجهیزات امدادی شوند.
خدابنده لو به ساخت و توسعه پایگاه های امدادی در شهرستان های سنندج، کامیاران و بانه در چهار سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز است مسئولان نگاه ویژه ای به جمعیت هلال احمر کردستان داشته باشند چرا که با مشکلات عدیده ای از جمله در حوزه جوانان و کمبود پایگاه های امدادی مواجه هستیم.
رئیس جمعیت هلال احمر روز شنبه به منظور بازدید از پایگاه امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر کردستان، بازدید از مجتمع لجستیک گردنه صلوات آباد و شرکت در جلسه شورای اداری این جمعیت به کردستان سفر کرد.
علی اصغر پیوندی امروز همچنین برای دیدار با خانواده امدادگر شهید هلال احمر کوهسار فاتحی عصر شنبه به شهرستان کامیاران سفر می کند.
شامگاه جمعه 29 تیرماه امسال در تیراندازی افراد ناشناس به سمت آمبولانس جمعیت هلال احمر در سه راهی بیاره (خروجی کامیاران به سمت سنندج) این امدادگر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355/7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.