امام جمعه تبریز تاکید کرد: مهم‌ترین نقص جامعه، نبود روحیه‌ی کار گروهی است، دانشجویان باید به سمتی سوق داده شوند تا با فعالیت گروهی، تجربه‌ی کاملی را کسب کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در مراسم افتتاحیه چهارمین نشست سراسری خانه نشریات دانشجویی دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز عنوان کرد: انتشار نشریات دانشجویی پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که یک دهه پس از سال 75، بیش از چهار هزار عنوان نشریه چاپ شده است که این رقم تا قبل از سال 1375، هزار عنوان هم نبود.
وی فلسفه وجودی نشریات دانشجویی را گروهی عمل کردن عنوان کرد و گفت: تبادل افکار از طریق کار گروهی، نتیجه‌ی واحدی را در نشریات به ظهور می‌رساند.
وی در ادامه عنوان کرد: مطبوعات با تولید اطلاعات، نقش زیادی در آگاهی جامعه داشته و جامعه را در مسیر رشد و توسعه یاری می‌کنند. رسانه‌های دانشجویی باید بستر مناسبی را برای ارتقای فرهنگی، آگاهی اجتماعی و ایجاد حس مشارکت و مسئولیت پذیری در دانشگاهیان فراهم آورند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: نشریات می‌توانند فضای فرهنگی دانشگاه را مورد نقد قرار داده و از این طریق مسئولان را حساس کنند.
وی با اشاره به اهمیت نشریات در ایجاد فضایی با نشاط در دانشگاه عنوان کرد: با درگیر شدن ذهن نخبگان علمی و سیاسی و با هدایت این فضا، می‌توان به افق‌های جدیدی دست یافت.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین همایش نشریات در سال 77 اشاره کرد و گفت: ایشان از فعالیت در حوزه‌ی نشریات دانشجویی را به عنوان کلاس درس یاد کردند و آن را دوره‌‌ای آموزشی و کاری با ارزش لقب داده و خطاب به دانشجویان اشاره کردند که از همین نشریات دانشجویی استفاده کرده و به مخاطبان خود قدرت تحلیل بدهند تا حوادث و پدیده‌ها را شناخته و اجازه ندهند این نشریات از بیرون دانشگاه به طور نادرست، هدایت شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.