یوسف پیربداقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به ساختار رسانه ای استان و بهبود آن در اولویت برنامه های خانه مطبوعات آذربایجان غربی قرار دارد و عضویت اصحاب رسانه در خانه مطبوعات قدم نخست برای بهبود این وضعیت است.
وی ادامه داد: تقویت فنی و حرفه ای فعالان رسانه با توجه به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه، نقش مهمی در بهبود وضعیت موجود دارد.
وی افزود: تاثیرگذاری رسانه های آذربایجان غربی در مقایسه با سایر استان ها بسیار کم است و باید با بهبود ساختار آنها، میزان تاثیرگذاری را در جامعه افزایش داد.
رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی با اشاره به فلسفه وجودی خانه مطبوعات گفت: تعامل با رسانه ها و تلاش برای تعامل رسانه با رسانه از اهم اهداف خانه مطبوعات است.
پیربداقی بیان کرد: کارکرد هر رسانه ای با میزان تاثیرگذاری آن در جامعه مشخص می شود و باید فعالان رسانه های استان با همفکری و اتحاد، ساختار رسانه های آذربایجان غربی را تقویت کنند.
وی با اشاره به عضویت 171 نفر از خبرنگاران، سردبیران و مدیر مسوولان رسانه های استانی در خانه مطبوعات آذربایجان غربی، گفت: 80 درصد از این تعداد را خبرنگاران و 20 درصد را سردبیران، سرپرستان و عکاسان خبری تشکیل می دهند.
رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی حفظ حقوق رسانه ها و فعالان رسانه ای استان را جزو وظایف ذاتی خانه مطبوعات آذربایجان غربی دانست.
وی ادامه داد: جشنواره رسانه ای ابوذر و نمایشگاه مصبوعات از مهمترین برنامه های خانه مطبوعات آذربایجان غربی است که طی آذر سال جاری در ارومیه برگزار می شود.
پیربداقی بیان کرد: خانه مطبوعات آذربایجان غربی با برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال گذشته، حضور در نمایشگاه بین المللی مطبوعات در تهران و برگزاری کارگاه های آموزشی در این نمایشگاه عمکلرد مناسب داشته است.
به گزارش ایرنا خانه مطبوعات آذربایجان غربی از سال 1379 تاسیس شده و دور جدید این تشکل صنفی از سال 1396 شمسی آغاز شده است.
هم اکنون پنج کمیته آموزش، حقوقی، رفاهی، ورزشی و روابط عمومی در خانه مطبوعات آذربایجان غربی تشکیل شده و با هدف بهبود خدمات رسانی به خبرنگاران استانی کار خود را آغاز کرده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.