به گزارش خبرنگار ایرنا، سعدی نقشبندی روز سه شنبه در کارگاه یک روزه حکمرانی جنگل و ارزیابی اظهار داشت: با وجود اینکه در سال های گذشته چرای بی رویه یکی از عوامل نابودی عرصه های طبیعی بود اما در زمان حاضر کاهش رغبت روستاییان برای نگهداری دام، خود تهدیدی برای جنگل ها است.
وی افزود: این مساله باعث کاهش چرا و در نهایت ماندن علوفه ها در اراضی و مراتع می شود که خود در فصل گرما احتمال وقوع آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی را افزایش می دهد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: آتش سوزی مراتع یکی از چالش های حفاظت مراتع و جنگل های استان بوده و لازم است در این خصوص مردم همراه این سازمان برای کاهش خطرات این چالش ها باشند.
نقشبندی تاکید کرد: در این خصوص باید نقش جوامع محلی از جمله روستاییان پر رنگ تر از گذشته شده و اگر بدنبال نتایج خوب در کارهایمان هستیم باید جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد را در مدیریت شرکت دهیم و برای آنها ارزش قایل شویم.
به گزارش ایرنا، مراتع کردستان سهم یک میلیون و 300 هزار هکتار از دو میلیون و 900 هکتار اراضی استان دارند و از این میزان نیز 373 هزار هکتار مربوط به بخش جنگل استان است.
کارگاه حکمرانی جنگل با مشارکت دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با حضور اساتید دانشگاه کردستان نمایندگان سمن های فعال منابع طبیعی و بهره برداران شاخص منابع طبیعی در عرصه های جنگلی در سالن جلسات مرکز آموزش کشاورزی برگزار شد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.