کریم جوانمردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه سلامت رمضان از 27 اردیبهشت به مدت یک ماه با مشارکت 30 تیم برگزار شد که در هر کدام از این تیم ها، حداقل 2 بازرس بهداشت محیط حضور دارند.
وی افزود: بازرسان در طول این ماه موفق شدند 83 هزار و 605 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی کشف و ضبط کنند.
جوانمردی تاکید کرد: در بین شهرستان های استان، بیشترین حجم مواد غذایی غیرقابل مصرف در کامیاران به مقدار 50 هزار و 311 کیلوگرم و کمترین حجم نیز در دیواندره به مقدار 118 کیلوگرم بود و حجم مواد غذایی کشف شده در سنندج نیز 26 هزار و 776 کیلوگرم بود.
وی یادآور شد: مواد غذایی و خوراکی ضبط شده شامل انواع نوشیدنی، مواد پروتئینی، مواد لبنی و سایر خوراکی های فله ای بود که بدلیل نداشتن شرایط مصرف و به پایان رسیدن تاریخ انقضا از مراکز عرضه جمع آوری شدند.
مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در این مدت، 26 هزار واحد مورد بازرسی قرار گرفت و 173 واحد اخطاریه بحرانی و 387 واحد اخطاریه غیر بحرانی دریافت کردند و 90 واحد نیز به دادگاه معرفی و 23 واحد نیز پلمپ شد.
وی اضافه کرد: در این مدت 409 مورد نمونه برداری مواد غذایی و 2 هزار 16 نمونه برداری آب شرب و 22 هزار 824 مورد کلرسنجی نیز انجام شده است.
جوانمردی اظهار داشت: در این یک ماه همچنین 6 هزار و 744 مورد سنجش با پرتابل (دستگاه های پیشرفته سنجش آلودگی) انجام و 2 هزار و 150 کارت بهداشتی نیز صادر شد.
بازرسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ماه رمضان سال گذشته بیش از 120 تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در شهرستان های استان کشف و ضبط کردند.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.