کریم جوانمردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه از امروز (اول رمضان) به مدت یک ماه برگزار می شود و در هر کدام از این تیم ها، حداقل 2 بازرس بهداشت محیط حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این تیم ها به صورت مشترک با دیگر نهادهای مرتبط برگزار می شود، افزود: زمان فعالیت این تیم ها از هشت صبح تا 12 شب است ضمن اینکه بازرسان مجهز به دستگاه های پیشرفته سنجش آلودگی هم هستند.
جوانمردی یادآور شد: بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بویژه مراکز تهیه زولبیا و بامیه از دیگر ماموریت های محوری در برنامه سلامت رمضان امسال است.
وی گفت: مراکز تهیه زولبیا و بامیه باید از مواد اولیه بهداشتی، تخم مرغ های تاریخ مصرف دار و روغن استاندارد برای تولید این محصول غذایی پر مصرف ماه رمضان استفاده کنند.
مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شهروندان خواست در ایام مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و تحت نظارت بهداشت و درمان تهیه کنند.
وی اضافه کرد: در این ایام با دست فروشان مواد غذایی که فاقد بسته بندی و شرایط مناسب نگهداری مواد غذایی هستند به صورت جدی برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری می شود.
جوانمردی با اشاره به فعال بودن سامانه گویای 190 در این ایام افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی؛ مراتب را از طریق این شماره تلفن به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند.
وی گفت: بازرسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رمضان سال گذشته بیش از 30 تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در شهرستان های استان کشف و ضبط کردند که بیشترین مقدار آن 120 تن و در سنندج بود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.