جهانبخش یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از اول ماه رمضان به مدت یک ماه اجرا شد و در آن ماموران بهداشت محیط چهار هزار و 682 مکان را مورد بازرسی قرار دادند.
وی افزود: مواد غذایی و خوراکی ضبط شده شامل انواع نوشیدنی، مواد پروتئینی، مواد لبنی و سایر خورکی ها بود که به دلیل نداشتن شرایط مصرف و به پایان رسیدن تاریخ انقضا از مراکز عرضه جمع آوری شدند.
یوسفی تاکید کرد: ماموران بهداشت محیط در این پایش های خود برای 114 واحد متخلف نیز اخطاریه صادر کرده، 35 مکان را به مراجع قضایی معرفی و 17 مکان را نیز پلمپ کردند.
وی یادآور شد: در این مدت، 436 کارت بهداشتی برای متقاضیان واحدهای صنفی صادر شد و 133 نمونه برداری از واحدهای سنتی نیز انجام گرفت همچنین بازرسان 6 هزار و 616 بار کلرسنجی آب شرب را انجام دادند.
رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: زمان فعالیت ماموران بهداشت محیط از ساعت هشت صبح تا 12 شب بود و این افراد به دستگاه های پیشرفته سنجش آلودگی نیز مجهز بودند.
یوسفی با اشاره به فعال بودن سامانه گویای 190 در این ایام افزود: شهروندان می توانستند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی؛ مراتب را از طریق این شماره تلفن به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند که در این مدت، 48 مورد تماس شهروندان نیز صبت و بررسی شد.
ماموران بهداشت محیط سنندج در ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از 30 تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی این شهرستان کشف و ضبط کرده بودند.
سنندج با 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.