به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال ارشدی عصر پنجشنبه در نست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان اظهار داشت: این جشنواره شامل سه بخش موسیقی، صنایع دستی و پانل تخصصی است که در بخش موسیقی 15 گروه برتر موسیقی نواحی مختلف کشور در طول سه روز برگزاری جشنواره به اجرای برنامه می پردازند.
وی افزود: این گروه ها هر کدام از نواحی مختلف موسیقی محلی کشور در این جشنواره حضور دارند و یک گروه نیز از اقلیم کردستان عراق به جشنواره دعوت شده تا اجرای برنامه داشته باشد.
دبیر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی یادآور شد: اجرای گروه های مختلف موسیقی نواحی ایران در سالن فروردین مجتمع فرهنگی - هنری فجر از روز شنبه دوم تا دوشنبه چهارم تیر ماه برگزار می شود.
ارشدی گفت: بخش صنایع دستی جشنواره نیز در قالب 35 غرفه در خانه کُرد سنندج دایر می شود و شامل عرضه پوشاک محلی و صنایع داری از جمله گلیم و قالی است.
وی تاکید کرد: پانل های تخصصی نیز توسط استاد انور قرداغی (استاد موسیقی عراق) و تعدادی از صاحب نظران عرصه موسیقی محلی ایران در طول برگزاری این جشنواره برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره در راستای همزیستی و تعمیق فرهنگ مدارا بین اقوام، ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت همبستگی ملی و اسلامی میان اقوام برگزار می شود.
دبیر اجرایی این جشنواره نیز در سخنانی گفت: کارگروه های مختلفی برای این جشنواره تشکیل شده که فعالیت خود را با استقبال از مهمانان شروع می کنند.
هوشنگ بهمنی افزود: این کارگروه ها شامل اسکان، پذیرش، روابط عمومی، مالی، گرافیک، تصویربرداری و عکاسی است.
وی اضافه کرد: این جشنواره به دلیل تقارن خرداد با ماه مبارک رمضان با تاخیر و از دوم تا چهارم تیر ماه بمدت سه روز در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج و خانه کُرد برگزار می شود.
مجوز اصلی این جشنواره که دبیرخانه دایمی آن در اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان قرار دارد از آذر 1393 در 15 رشته مختلف فرهنگی و هنری اخذ شده است.
جشنواره نخست سال 1393 برگزار شد و جشنواره دوم نیز اردیبهشت 95 با حضور گروه های داخلی و خارجی در سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد.
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت به عنوان پایتخت جهانی دف معرفی شده و هنرمندان برجسته ای از جمله عندلیبی ها و کامکارها را به جامعه هنری ایران تقدیم کرده است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.