به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است این آکادمی که به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان ساخت آن آغاز شد در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با 30 میلیارد ریال اعتبار در شهرک بهاران سنندج احداث شود.
این آکادمی شامل سالن زورخانه به گنجایش 600 نفر، سالن کشتی پهلوانی، خوابگاه 100 نفری (سویت 40 متری و چهار اتاق) و سالن سنجش، بدنسازی و آمادگی جسمانی است.
سالن جلسات، سه کلاس آموزشی، غذاخوری به گنجایش 200 نفر و پارکینگ محوطه از دیگر بخش های این آکادمی است.
رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در این آیین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 930 زورخانه در کشور فعال است و 200 شهرستان هم در کشور زورخانه ندارند.
مجتبی جوهری از فعالیت 11 هزار ورزشکار سازمان یافته در کشور در این رشته ورزشی خبر داد و افزود: امسال میزبان مسابقات آسیایی و جهانی خواهیم بود و استان های اصفهان، همدان و کردستان برای این میزبانی اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه همه شهرهای کردستان به زودی دارای زورخانه می شوند، یادآور شد: باتوجه به اینکه کیفیت کار این ورزش در استان بالا است، بنابراین هیات زورخانه ای کردستان می تواند الگوی دیگر استان های کشور باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: امیدواریم با ساخت آکادمی زورخانه سنندج، شاهد توسعه هر چه بیشتر این ورزش در استان باشیم.
حامد جولایی افزود: قرار است اعتبار ساخت این آکادمی از محل ارزش افزوده ملی و استانی تامین و این مجموعه در مدت سه سال به بهره برداری برسد.
به گفته وی، زورخانه های موچش، زرینه، کامیاران، حسن آباد یاسوکند و سریش آباد آماده افتتاح است.
352 ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده کردستانی در ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی فعالیت دارند.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.