به گزارش ایرنا، ' غلامرضا جعفری ' روز پنجشنبه در حاشیه مجمع سالانه هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون حدود 2 هزار و 400بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده و این کتاب پس از چاپ مرجع و منبع مناسبی از مجموعه فرهنگ و بازی های سنتی ایرانیانی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته بیش از 2 هزار و 300 خانه ورزش روستایی در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است، گفت: هزینه ساخت این مجموعه ها از منابع دولتی، خصوصی و بخش عمومی هزینه شده است.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اضافه کرد: سال گذشته برای توسعه ورزش روستایی در کشور بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شد.
جعفری با بیان اینکه نزدیک به 30 درصد جمعیت کشور را روستائیان تشکیل می دهند، تصریح کرد: ورزش جزو کالاهای ضروری است که باید این قشر از جامعه نیز همانند سایر اقشار به طور کامل و اختصاصی از آن بهرمند شوند.
وی با بیان اینکه منابع مالی حوزه ورزش بسیار کم است ، افزود: به همین دلیل ساخت اماکن ورزشی در روستاها با مشکل مواجه هست که خوشبختانه در سال های اخیر با توسعه و ساخت خانه های ورزش روستایی توانسته ایم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.
جعفری هزینه هر خانه ورزش روستایی را کمتر از 50 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هزینه کردن برای ورزش روستاها از معضلات اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان روستاها جلوگیری می کند و موجب می شود تا در آینده شاهد هزینه ای زیادتر برای از بین بردن این معضلات نباشیم.
مجمع عمومی سالانه هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی اصفهان روز پنجشنبه با حضور رئیس فدراسیون و مسئولان ورزشی این خطه در سرای ورزشکاران این استان برگزار شد.
ت /6020/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.