به گزارش ایرنا، مهدی اسدی دوشنبه در حاشیه افتتاح 15 خانه ورزش روستایی در شهرستان کاشان به خبرنگاران گفت: 150 تا 170 میلیون ریال برای راه اندازی هر یک از این خانه های ورزش هزینه می شود و تا کنون 60 درصد اعتبارها با پیگیری ها برای ساخت و تجهیز این خانه های ورزشی محقق شده است.
وی به وجود 167 خانه ورزش روستایی فعال اشاره کرد و افزود: اصفهان دارای بالاترین خانه های ورزش روستایی در مقایسه با سایر استان هاست اما همچنان هزار و 300 خانه ورزش روستایی دیگر نیاز داریم.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان با اشاره به راه اندازی شدن 60 خانه ورزش روستایی در این استان بیان کرد: بیش از 10 میلیارد ریال امسال در مجموع از وزارت ورزش و جوانان، دهیاری ها و سایر منابع برای ساخت و تجهیز این خانه های ورزشی هزینه شد.
او اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای آماده سازی خانه های ورزش در مکانی با زیربنای بین 70 تا 150 مترمربع از سوی دهیاری ها صورت می گیرد و تجهیز وسائل بازی و ورزشی مورد نیاز مانند تاتمی، فوتبال دستی، میز پینگ پنگ و شطرنج بر عهده هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی می باشد.
15 خانه ورزش روستایی شهرستان کاشان امروز در آئینی با حضور جمعی از مسئولان استان اصفهان و این شهرستان به بهره برداری رسید.
خانه های ورزش روستایی افتتاح شده در غیاث آباد، چنار، برزآباد، کمال الملک، قه، راوند، استرک، حسن آباد، بخشدار مرکزی، مشکات، دره، کامو و چوگان، ازوار، مرق و جوشقان قالی واقع هستند.
به گفته اسدی، نزدیک به 200 بازی بومی محلی در استان اصفهان تا کنون برای ثبت معرفی و بازی های هفت سنگ، لی لی (خونه به خونه) و دال پلان به ثبت رسیده است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.