بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی، بدنبال ورود سامانه بارشی جدید از ظهر جمعه تا اواسط هفته آینده، بطور متناوب رگبارهای باران همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.
وی افزود: اوج فعالیت این سامانه روزهای جمعه و شنبه است ولی شدت بارش ها در مناطق غربی استان بیشتر از دیگر مناطق است و با فعالیت این سامانه به صورت میانگین 20 تا 50 میلی متر بارندگی در استان ثبت خواهد شد.
چاره خواه در خصوص کاهش دمای هوا استان در این ایام نیز گفت: با خروج سامانه بارشی دمای هوا در مناطق مختلف 2 تا چهار درجه کاهش پیدا می کند.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی می شود که فردا (جمعه) نیز هوای کردستان یک تا 2 درجه سردتر و از میزان ناپایداری ها کاسته شود.
در شبانه روز گذشته زرینه با دمای هوای چهار درجه سانتیگراد سردترین و سلین هورامان با دمای 23 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بودند و هوای سنندج بین هشت و 21 درجه سانتیگراد در نوسان بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 495 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 443 میلی متر سال گذشته 12 درصد و در مقایسه با 472 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 5.4 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.