آرتیکاس اقبال شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرد برای برداشت گیاهان خوراکی به کوه های اطراف روستا رفته بود که دچار حادثه شد.
وی با بیان اینکه فرد حادثه دیده بسرعت به مرکز درمانی در مریوان منتقل شد، افزود: اقدامات درمانی و پیش بیمارستانی برای احیا و نجات این مرد از سوی کادر پزشکی بی نتیجه ماند.
اقبال با اشاره به اطلاعیه های مدیریت بحران کردستان در خصوص احتمال وقوع رعد و برق و سیلاب اضافه کرد: از چند روز پیش و بدنبال پیش بینی بارش باران از شهروندان خواسته بودیم از رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنند.
وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه در استان یادآور شد: در مدت فعالیت این سامانه بارشی، خودداری از چرای دام در مناطق سیلابی و هنگام وقوع رعد و برق و پاکسازی کانال ها، آبراهه ها و دهانه پل ها ضروری است.
وی در خصوص خسارت های ناشی از بارش تگرگ در استان نیز گفت: کارشناسان در حال بررسی خسارت تگرگ روز جمعه در مزارع و باغات استان هستند که تاکنون جمع بندی نشده است.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان در شبانه روز گذشته اورامان تخت با 55 میلی متر، بیشترین بارندگی را داشته است و زرینه با 33 و دیواندره با 30 میلی متر در رده های بعدی قرار دارند.
همچنین در این مدت، در مریوان 29، هزارکانیان 27، سروآباد 25، بیجار 23، سنندج 19، کامیاران 17 و سقز 16 میلی متر باران باریده است.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 459 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 416 میلی متر سال گذشته 10.4 درصد و در مقایسه با 456میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 9. درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.