بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رطوبت بالا در هوا و کاهش دما نسبت به دمای شبنم، باعث ایجاد مه غلیظ در هوا شده و همین عامل دید افقی را کاهش داده است.
وی افزود: نقطه شبنم دمایی است که آب موجود در هوا در فشار ثابت (بارومتریک) با همان سرعت تبخیر و تقطیر می‌شود.
چاره خواه اضافه کرد: بعد از مریوان بیشترین کاهش دید افقی در هزارکانیان با کمتر از 100 متر گزارش شده است.
وی با اشاره به رطوبت موجود هوا و امکان تشکیل ابر در آسمان استان نیز گفت: این رطوبت باعث تشکیل ابر می شود و در بعدازظهر امکان بارش باران وجود دارد.
چاره خواه تاکید کرد: این روند تا روز دوشنبه تداوم دارد و از اواخر روز سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود امواج بارشی، پدیده غالب در آسمان این استان رگبار باران، رعد و برق و احتمال تگرگ است.
وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته بیشترین بارش استان در زرینه با 10 میلی متر گزارش شده و بارش در مریوان 9.7 میلی متر و در سروآباد 9.2 میلی متر بوده است.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته به طور میانگین دمای هوای استان 6 تا هشت درجه کاهش پیدا کرد ولی با ورود امواج بارشی دمای هوا دوباره افزایش پیدا می کند.
به گفته وی، سراب شهرک با منفی 3.8 و سلین با 24.5 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان کردستان در 24 ساعت گذشته بودند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 355 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 364 میلیمتر سال گذشته 5.5 درصد و در مقایسه با 402 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.