بهرام چاره خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی قوی از امروز وارد آسمان استان شده و فعالیت خود را در مناطق غربی شروع کرده و به تدریج همه مناطق استان را فرا می گیرد.
وی افزود: اوج فعالیت این سامانه روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود ولی با خروج آن، سامانه بارشی دیگری بلافاصله وارد آسمان استان می شود که تا روز دوشنبه هفته آینده هوای مناطق مختلف این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
چاره خواه با اشاره به اینکه بارش ها در مناطق غربی استان بیشتر از شرق خواهد بود، پیش بینی کرد با فعالیت سامانه فعلی، شاهد بارش 20 تا 90 میلی متر باران در استان باشیم.
وی یادآور شد: با فعالیت این سامانه احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد لذا به مردم توصیه می کنیم در روزهای پایانی هفته از برپایی چادر در مسیر و اطراف رودخانه های دائمی و فصلی خودداری کنند.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: فعالیت این سامانه به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.
چاره خواه اضافه کرد: زرینه با دمای چهار درجه سانتیگراد و سلین با 28 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان کردستان در 24 ساعت گذشته بودند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 355 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 364 میلی متر سال گذشته 5.5 درصد و در مقایسه با 402 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.