علی محمد زوراوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش این سامانه به تناوب از عصر امروز (17 فروردین) آغاز و تا روز یکشنبه بخش های مختلفی از استان را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: با ورود این سامانه بارشی به جو استان، علاوه بر بارش باران شاهد وزش باد و رعد و برق در برخی ساعات نیز خواهیم بود.
زوراوند خاطرنشان کرد: مناطق شرق و شمال غربی استان نظیر هرسین، صحنه، سنقر و کلیایی، کنگاور، پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب بارش های بیشتری از این سامانه نصیب آن ها خواهد شد.
معاون هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: اوج بارش های این سامانه از بعد ازظهر شنبه تا عصر روز یکشنبه اتفاق خواهد افتاد به گونه ای که ممکن است شهرهای یاد شده با آبگرفتگی در معابر عمومی نیز مواجه شوند.
وی همچنین به کاهش 2 تا 3 درجه ای دمای هوا در نقاط مختلف استان اشاره و اظهار کرد: انتظار می رود از روز دوشنبه آینده دوباره به همین مقدار شاهد گرم شدن هوا باشیم.
زوراوند خاطرنشان کرد: دمای هوای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 21 درجه و امشب در خنک ترین حالت به هفت درجه بالای صفر می رسد، ضمن اینکه دمای فردای مرکز استان در طول روز نسبت به امروز 2 درجه کاهش خواهد یافت اما در دمای شبانه تغییر محسوسی نخواهیم داشت.
معاون هواشناسی کرمانشاه همچنین گرمترین نقاط امروز استان را قصرشیرین و سومار با دمای 30 درجه بالای صفر ذکر کرد.
وی در پایان از ورود سامانه بارشی قوی به جو استان طی روزهای میانی هفته پیش رو خبر داد و گفت: این سامانه بارش های بسیار خوبی تا پایان هفته جاری برای نقاط مختلف به همراه خواهد داشت که در روزهای آتی اطلاعات دقیق تری اعلام خواهد شد.
میانگین بارش های سال زراعی جاری استان کرمانشاه (اول مهر 96 تا 17 فروردین 97) به حدود 310 میلی متر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره بلند مدت، کاهش نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.