علی محمد زورآوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این موج از عصر امروز وارد جو استان شده و به تدریج شرایط را برای بارندگی در برخی نقاط استان فراهم می کند.
وی ادامه داد: عمده فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه تا صبح یکشنبه خواهد بود که مناطق نیمه شمالی، غربی و شمال غربی و مرکزی استان کرمانشاه را در برمی گیرد، هرچند روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز بارش های پراکنده ای خواهیم داشت.
زورآوند افزود: این سامانه بارشی در بعضی ساعات سبب بارندگی همراه با رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی و وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان خواهد شد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: انتظار می رود این سامانه بارشی حدود 30 تا 40 میلی متر برای سطح استان و حدود 10 تا 15 میلی متر برای شهر کرمانشاه بارش به همراه داشته باشد.
وی در ادامه گفت: همچنین وزش باد نیز در نواحی مرکزی و شرقی استان بین 45 تا 60 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
زورآوند همچنین از تغییر کم دمای هوا بخصوص در طول شب، طی 10 روز آینده در سطح استان خبر داد و گفت: حداکثر تغییر دمای شبانه بین 2 تا 3 درجه خواهد بود و دمای هیچ شهری زیر صفر نخواهد رفت.
وی یادآوری کرد: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 25 درجه و امشب در سردترین حالت به حدود 9 درجه بالای صفر خواهد رسید.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص وقوع پدیده گردوغبار نیز گفت: صبح امروز دید افقی سرپل ذهخاب به 2 هزار متر، سومار و قصرشیرین به 5 و 6 هزار متر و کرمانشاه نیز به 9 هزار متر رسید.
زورآوند در پایان اظهار کرد: با وزش شدید باد در روزهای جمعه و شنبه احتمال افزایش غلظت گردوغبار خصوصا در نواحی مرزی وجود دارد.
میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا 11 آبان) تقریبا صفر بوده است و طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی میانگین بارش های استان در فصل پائیز بیت 50 تا 60 میلی متر خواهد بود که کمتر از نصف حد نرمال است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.