علی محمد زورآوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعد و برق در سطح استان خواهد شد.
وی یادآوری کرد: شرایط ناپایدار در نیمه غربی و شمالی استان نظیر مناطق اورامانات، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.
او گفت: در روز جمعه نیز بارش های خفیف و پراکنده را می توان برای برخی نقاط استان پیش بینی کرد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه افزود: سامانه ناپایدار دیگری از اواسط روز شنبه (28 اسفند) جو منطقه را متاثر کرده و مجدداً شرایط را برای وقوع بارندگی در سطح استان فراهم می کند.
وی همچنین به دمای هوای مناطق مختلف استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دمای امروز شهرهای مختلف نسبت به روز گذشته کاهش داشته و سردتر شده است، گفت: این کاهش دما به طور میانگین بین سه تا پنج درجه در نواحی مختلف بوده است.
زورآوند گفت: امروز سومار با حداکثر دمای 22 درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان و امشب نیز اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی با حداقل دمای یک درجه زیر صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان، دمای امروز شهر کرمانشاه را در گرمترین حالت 13 درجه و امشب در سردترین حالت 2 درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: فردا دمای روزانه مرکز استان به حداکثر 15 درجه و دمای شبانه نیز بین 2 تا 3 درجه بالای صفر خواهد بود.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا 26 اسفند) میانگین بارش باران در سطح استان به 231.5 میلی متر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته که در همین مدت شاهد بارشی به مقدار 495 میلی بودیم، 53 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 30 درصد کاهش داشته ایم.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.