علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه ها و داده های هواشناسی نشان می دهد، شرایط بارش باران تا پایان هفته جاری در استان وجود دارد اما اوج بارش ها و شدت ناپایداری تا روز دوشنبه خواهد بود.
وی افزود: در این مدت میزان بارش ها بطور متوسط بین 15 تا 40 میلیمتر برآورد می شود و شدت بارش ها در مناطق غربی و جنوب غربی استان نسبت به سایر مناطق بیشتر است.
پناهی با اشاره به میزان بارش باران در شبانه روز گذشته تاکید کرد: در این مدت بیجار با 15 میلیمتر بارندگی بارانی ترین و کامیاران و سلین هورامان با 14 میلیمتر کم بارش ترین شهرهای استان بودند.
وی با اشاره به کاهش دمای هوا در استان یادآور شد: ورود امواج خنک، پوشش ابر و هوای بارانی باعث شد دمای هوای استان کاهش پیدا کند و این روند تا روز دوشنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.
پناهی گفت: در شبانه روز گذشته زرینه، قروه و سراب شهرک با دمای پنج درجه سانتیگراد سردترین و سروآباد با دمای 17 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بودند و هوای سنندج نیز بین 10 و 16 درجه سانتیگراد در نوسان بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 448 میلی متر سال گذشته 11.3 درصد و در مقایسه با 477 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 4.4 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.