محمد حقمرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هوای شهرهای سنندج، مریوان، کامیاران، قروه و سروآباد اکنون در وضعیت ناسالم قرار دارد، اظهار کرد: شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق هوا در این شهرها چهار برابر حد مجاز است.
وی افزود: این وضعیت هوایی برای تمام افراد و اقشار مختلف جامعه خطرناک است لذا به بیماران قلبی و عروقی و افرادی که مشکلات تنفسی دارند توصیه می شود در صورت امکان از منزل خارج نشوند در غیر این صورت حتما از ماسک استفاده کنند.
حقمرادی تاکید کرد: گرد و خاک از ساعت 20 شب گذشته وارد آسمان استان شده و روند ثابتی داشته است اما طبق اعلام هواشناسی کردستان، تا ساعتی دیگر شاهد بارش باران خواهیم بود که در صورت تحقق این پیش بینی، آلودگی هوا کاهش یافته و ریزگردها از آسمان استان خارج می شود.
به گزارش ایرنا، شاخص AQI استاندارد هوا در شاخص PM2.5 عدد صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم ، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم و 201 تا 300 نیز بسیار ناسالم و 301 تا 500 نیز خطرناک است.
آلودگی هوای این چهار روز ناشی از ذرات PM 2.5 بوده است، ذرات 2.5 میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات 10 میکرون دارد چون تا عمق ریه ها نفوذ می کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.
تحلیل آخرین نقشه ها و داده های هواشناسی نشان می دهد که امواج بارشی و بشدت ناپاپدار آسمان این استان را فرا می گیرد بطوریکه این امواج بارشی و ناپایدار از شامگاه گذشته وارد منطقه شده اما اوج فعالیت آن روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.