بهرام چاره خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود امواج ناپایدار به منطقه، وزش باد از بامداد امروز در اکثر مناطق استان شروع شده که بیشترین سرعت آن در زرینه دیواندره به ثبت رسید.(سرعت باد در هر متر بر ثانیه، 3.6 کیلومتر است)
وی افزود: در شبانه روز گذشته سرعت تندباد در هزارکانیان دیواندره به 90 کیلومتر در ساعت (25 متر در ثانیه)، سقز 82 کیلومتر در ساعت و در بانه به 72 کیلومتر در ساعت رسیده است.
چاره خواه اضافه کرد: بیشترین فعالیت این موج به صورت وزش شدید باد و رگبار باران است و همراه خود گرد و خاک را وارد آسمان استان کرده و هوای شهرهای مریوان، سروآباد، سنندج و کامیاران را در شرایط ناسالم برای عموم قرار داده است.
وی با اشاره به ورود موج فعال بارشی از ظهر روز یکشنبه به استان نیز گفت: پیش بینی می شود این سامانه بارشی با خود بارش های مناسبی به طور میانگین 20 تا 50 میلی متر به همراه داشته باشد.
وی یادآور شد: اوج فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه خواهد بود و با فعالیت آن از میزان گرد و خاک موجود در هوا کاسته می شود.
چاره خواه تاکید کرد: در شبانه روز گذشته زرینه با دمای هوای چهار درجه سانتی گراد و سلین هورامان با 26درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.
وی گفت: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز به ترتیب 9.8 و 24 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
محیط زیست کردستان نیز میزان ذرات معلق در هوای سنندج را 3.5 برابری حدمجاز اعلام کرده و این وضعیت برای عموم مردم ناسالم است.
آموزش و پرورش کردستان نیز شیفت بعدازظهر امروز مدارس شهرستان های مریوان، سروآباد، سنندج و کامیاران را به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام کرد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 397 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 402 میلی متر سال گذشته 2 درصد و در مقایسه با 402 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 7.6 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.