بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این موج گرد و خاک و آلودگی هوا از اواخر امروز وارد آسمان استان می شود و در ابتدا رقیق ولی بتدریج روزهای جمعه و شنبه آینده بر غلظت آن افزوده می شود.
وی افزود: این موج گرد و خاک تا روز دوشنبه هفته آینده آسمان استان را تحت تاثیر قرار می دهد و ضمن قرار دادن وضعت هوا در شرایط ناسالم، دید افقی را نیز کاهش می دهد.
چاره خواه با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به آسمان کردستان از روز شنبه هفته آینده تاکید کرد: پیش بینی می شود با فعالیت این سامانه بارشی تا حدودی از غلظت گرد و خاک کاسته شود.
وی یادآور شد: فعالیت این سامانه با وزش باد همراه است و پیش بینی می شود سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به بیشتر از 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
وی با اشاره به افزایش دمای هوای مناطق مختلف این استان از امروز گفت: در 24 ساعت گذشته سراب شهرک با دمای منفی 2 درجه سانتیگراد و سلین هورامان با دمای 23 درجه سانتیگراد بالای صفر به تریتب سردترین و گرمترین نقطه استان بودند و دمای هوای سنندج بین چهار و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 397 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 402 میلی متر سال گذشته 2 درصد و در مقایسه با 402 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 7.6 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.