مجید قیدارپور روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مواد غذایی شامل لبنیات، نمک، برنج، آرد، تنقلات، نوشیدنی ها و مواد پروتئینی بودند.
وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی، یک هزار و 450 مورد بازرسی در شهرستان بیجار توسط اکیپ های مرکز بهداشت انجام گرفت، افزود: در طول 30 روزه اجرای طرح سلامت نوروزی، بیش از 2 هزار و 500 نفر- ساعت بازرسی از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و‌ مصرفی صورت گرفت.
قیدار پور با بیان اینکه حدود 47 اخطاریه بهداشتی در بازرسی ها از سطح بازار صادر شد؛ اضافه کرد: با توجه به افزایش حجم بازرسی ها، هیچ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی، پلمپ نشد.
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بیجار در ادامه به بحث کنترل کیفی آب شرب این شهرستان اشاره و اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 730 مورد بازرسی کُلُرسنجی آب شرب و 310 مورد نمونه برداری میکروبی آب در تعطیلات نوروزی امسال انجام شد.
قیدارپور از 221 مورد بازرسی روزانه مراکز تامین آب شرب این شهرستان در تعطیلات امسال خبر داد و افزود: به طور میانگین روزانه چهار اکیپ مرکز بهداشت، مشغول بازرسی بودند.
وی با اشاره به استفاده از سیستم های پرتابل(همراه) برای سنجش مواد غذایی در محل بازار گفت: با استفاده از این سیستم، حدود 825 مورد سنجش مواد غذایی از نظر کیفیت مواد اولیه مورد بازرسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، طرح سلامت نوروزی، از 15 اسفند سال 96 آغاز شده است و تا 15 فروردین 97، ادامه دارد.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.