حمیدرضا لشکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش مردمی برای ایام تعطیلات نوروزی و چند روز پس از آن اجرا می شود که درآن از مردم می خواهیم در صورتیکه برای استراحت در ارتفاعات البرز جنوبی حضور می یابند یک عکس قبل و یک عکس بعد از پایان استقرار خود از محل استقرار تهیه کنند.
وی اظهار داشت: گردشگران و مسافران پس از تهیه این عکس ها می توانند آن را به کانال تلگرامی با نام 'عکسی برای تغییر' ارسال کنند که به بهترین ها جوایزی اهدا می شود.
وی گفت: هدف از اجرای این پویش مردمی تلنگری است که مردم به خود می زنند تا مراقب باشند که در محلی که مستقر می شوند چه میزان تغییر در طبیعت می دهند که دستاورد آن این است که گردشگر تغییر و خسارتی به طبیعت نزند.
لشکری ادامه داد: حتی اگر یک سنگ که در ظاهر تاثیری در طبیعت ندارد جابجا شود ممکن است موجب خساراتی به محیط زیست و طبیعت شود زیرا زیر همان سنگ پر از حیات است.
وی افزود: همچنین مردم با شرکت در این پویش، در صورتیکه زباله ای در محل ریخته باشد عکس را تهیه و پس از آن اگر مایل باشند محیط را پاکسازی و دوباره عکس تهیه کنند که راه حلی مناسب برای پاکسازی طبیعت است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با بیان اینکه راه چاره پاکسازی نمادین نیست، اضافه کرد: برای حفظ محیط زیست باید برای طبیعت ارزش قایل باشیم و راه حل مقطعی موثر نیست.

**انجام گشت های مشترک برای کاهش تخلفات زیست محیطی
لشکری گفت: کارشناسان و مامورین محیط زیست بر این باور هستند که در تعطیلات نوروزی به خصوص در حوزه تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز تخلفات بیشتری روی می دهد که برای جلوگیری از این موضوع برای این ایام در کل تعطیلات گشت های مشترک محیط زیست با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی انجام می شود.
وی افزود: ضمن اینکه بنرهایی در سطح روستاها و منطقه حفاظت شده نصب شده تا تمام شوراها و دهیاران روستاها به محض مشاهده تخلف آن را اطلاع رسانی کنند.

***حضور شکارچیان در قالب طبیعت گردان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج بیان داشت: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی شکارچیان زیادی در پوشش مسافر و طبیعت گرد در مناطق مستقر می شوند که شاهد هستیم در این ایام تخلفات شکار و صید غیرمجاز افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه با اجرای این گشت های مشترک در صدد کنترل فعالیت این شکارچیان نیز هستیم، گفت: همچنین اجرای طرح مسیر سبز- ساحل پاک در چند سال اخیر انجام می شود که ضمن ابلاغ دستور العمل اجرای طرح به دستگاه های ذیربط مقرر شده تا مسیر جاده کرج- چالوس و حاشیه رودخانه از نخاله و زباله پاکسازی شود.
لشکری افزود: در اجرای این طرح کیسه های زباله و پکیج های فرهنگی بین مسافران در مسیرهای جاده کرج- چالوس و اتوبان توزیع می شود.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.