سید علی اصغر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره و نمایشگاه علاوه بر عرضه صنایع دستی بومی و محلی، مردم منطقه با اجرای موسیقی زنده سنتی و رقص‌های آئینی مازندرانی، تِلِم زنی، عروسی‌های نمادین مازندرانی، نمایش ابزار و‌ آلات زندگی پیشینیان در غرفه‌های مختلف، پخت آش، نان و سوغات محلی آشنا می شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس همچنین از برپایی نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در نوروز 96 در شهرستان چالوس خبر داد و افزود: این نمایشگاه با بیش از 60 غرفه برپا می شود.
وی گفت: هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، کمپ ها، ویلاهای استیجاری، خانه مسافر، مجتمع های خدماتی و رفاهی دولتی و خصوصی، شهرک ها، ویلاهای خصوصی و کلاس های درس در چالوس، ظرفیت اسکان 200 هزار شب مسافر در تعطیلات نوروزی را دارند.
موسوی تصریح کرد: برای تعطیلات نوروز امسال شهرستان چالوس با 17 واحد اقامتی با یک هزار و 719تخت، 120 واحد پذیرایی در کندوان و کناره، 25 مرکز اطلاع رسانی، پنج دفتر مسافرتی و حدود چهار هزار خانه مسافر استیجاری، به همراه 37 مدرسه و 212 کلاس و هتل پارسیان آماده میزبانی از گردشگران است.
دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان چالوس با اشاره به راه اندازی دبیرخانه این ستاد در 25 اسفند امسال، گفت: مراسم نوروزگاه شامل نوروزخوانی و نمایش آئین های سنتی در مکان های پر تردد این شهرستان از سوی گروه های هنری از 25 اسفند اجرا می شود.
موسوی خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروزسال 95، 120 هزار نفر شب اقامت در مکان های اقامتی شهرستان چالوس اسکان داشتند.
شهرستان چالوس با جمعیت ‎ 150هزار نفر و بیش از ‎ 100روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است جاذبه های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، تله کابین نمک آبرود و هتل استقلال خزر است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی** انتشاردهنده: حسن فلاحتی
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.