سید محمد احمدی روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان لاهیجان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تشکیل شد اظهارداشت: 10 کمیته تسهیلات ستاد نوروزی در شهرستان فعال شده است و پاکسازی زباله ها از روستاها و شهر لاهیجان آغاز شده است و زیباسازی شهر در حال انجام است و کلیه دستگاههای اداری این شهرستان برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران فعال هستند.
به گفته وی جاذبه ها و زیبایی های شهر لاهیجان با چاپ و توزیع بروشور و کتابچه های راهنما به مسافران معرفی خواهند شد .
وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سال گذشته از (یکم تا پانزدهم فروردین ماه ) 2 میلیون و 592 هزار نفر شب در لاهیجان اقامت کردند.
وی تصریح کرد: امسال شهرستان لاهیجان با یک هزار و 300 تخت شامل سه هتل با 180تخت ، 2 هتل آپارتمان با 60 تخت ، 150خانه مسافر با یکصد و 10 تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است .
وی یادآورشد: از سوی شهرداری لاهیجان 2 کمپینگ در سطح شهر نصب شده است که بطور شبانه روزی آماده ارایه خدمت هتلی به 500 نفر هستند.
احمدی گفت: آموزش و پرورش لاهیجان نیز با آماده کردن 36مدرسه و 300 تخت ، یک مجتمع فرهنگیان با 17سوئیت در شهرلاهیجان آماده خدمت به فرهنگیان است وآموزش و پرورش بخش رودبنه لاهیجان نیز با آماده سازی پنج مدرسه و 20 کلاس آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی است.
رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان لاهیجان افزود: یکی از محورهای توسعه شهر لاهیجان گردشگری تعریف شده است و با رویکرد دولت تدبیر و امید در آینده در حوزه گردشگری در شهر لاهیجان اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
وی افزود: کلیه مرخصی های مدیران از هم اکنون لغو شده است و مسوولان کلیه دستگاههای اجرایی در تعطیلات حضور خواهند داشت واحدهای خدمات خودرویی تعطیل نمی شوند و جایگاه های سوخت رسانی و سی ان جی ها ی این شهرستان آماده خواهند بود و بیمارستان های شهر و نمازخانه های نیز آماده ارایه خدمات هستند.
شهردار لاهیجان نیز در این مراسم گفت: کلیه امکانات شهرداری لاهیجان برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی بسیج شده و تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی آماده ارایه خدمات و پذیرایی از میهمانان است .
سعیدآگشته افزود: شهرداری برای دومین سال جشنواره نوروزی را برگزار می کند و برنامه اجرای سفره هفت سین درچند قسمت از شهر انجام می شود.
وی نصب المان های نوروزی ، برنامه ریزی کشیک های نوروزی در سطح شهر ، کشیک برای سی ان جی ، توزیع 15هزار کاتالوگ ، ساخت و نصب تابلو های چند زبانه ، اجرای ویژه برنامه تلویزیونی ، برگزاری سیرک و جشنواره نوروزی و اهدای سوغات به مسافرانی که پاکیزگی شهر را رعایت کنند را از دیگربرنامه های شهرداری برای ایام نوروز کرد .
شهرستان لاهیجان با حدود یکصد هزار نفر جمعیت در شرق گیلان واقع است .
خبرنگار : فرهاد نظرپور** انتشار :نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.