عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری جلسات کمیته های 9 گانه ستاد اجرایی سفر اظهار کرد: 24 دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر به منظور پذیرایی مناسب و شایسته از گردشگران نوروزی تمامی توان و امکانات خود را به کار گرفته اند.
وی یادآور شد: استاندار ایلام رئیس ستاد اجرایی سفر، معاون امور عمرانی استاندار قائم مقام ستاد و مدیرکل میراث فرهنگی نیز دبیر ستاد است و فعالیت رسمی ستاد سفرهای نوروزی با اجرای رژه خودرویی دستگاه های اجرایی عضو ستاد از 25 اسفند از میدان ارغوان شهر ایلام آغاز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در ایام تعطیلات نوروز به دلیل حجم بالای گردشگران و مسافران نوروزی دستگاه ها باید با انسجام و هماهنگی بیشتری وظایف و ماموریت های خود را در زمینه خدمات رسانی به گردشگران انجام دهند.
شنبه زاده تاکید کرد: باید تلاش شود تمامی گردشگران در این ایام به نحو مطلوب از خدمات و امکانات بهره مند شوند و از پراکندگی و ناهماهنگی در ارائه خدمات توسط دستگاه ها جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: تیم های نظارتی نوروز 96 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات و اداره اماکن از اول اسفندماه تشکیل شده است و به صورت مستمر و منظم و از جنبه های مختلف بر واحدهای اقامتی، خانه های مسافر، هتل ها، رستوران ها، مهمانپذیرها و مجتمع های بین راهی نظارت می کنند.
وی یادآور شد: این تیم ها ضمن کنترل دقیق بازار در خصوص قیمت ها و همچنین کنترل کیفی مواد غذایی و رعایت استانداردها، وضعیت بهداشتی اماکن خدماتی استان را نیز کنترل و نظارت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه مقدمات پذیرایی از گردشگران انجام شده و ایلام مهیای ورود مهمانان نوروزی است، گفت: ظرفیت اسکان 61 هزار نفر شب در این استان فراهم شده است.
شنبه زاده با بیان اینکه مسئولیت اصلی اسکان مسافران بر عهده آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این ظرفیت در هتل ها، مهمان پذیرها، مدارس، کمپ ها و منازل استیجاری سراسر استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی در استان وجود دارد، افزود: در صورت نیاز، خوابگاه های دانشجویی و مهمانسرای ادارات نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.
در تعطیلات نوروز 95 بیش از 432 هزار گردشگر در اقامتگاه های نوروزی این استان اسکان یافتند که نسبت به تعطیلات نوروز 94 بیش از پنج درصد افزایش یافت.
استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصربه فرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
خبرنگار:معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.