مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با فعالیت ۱۲ پاسگاه محیط بانی در سطح استان امسال ۳۱۷ شکارچی متخلف در اردبیل دستگیر شده است .

 به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، محمد خداپرست در بازدید از سایت احیا و رهاسازی مرال در فندقلوی نمین با اشاره به درمان 200 مورد حیات وحش در سال 95 در اردبیل گفت: با افتتاح کلینیک تخصصی حیات وحش در شهریورماه 95 روند درمان و مراقبت از حیات وحش آسیب دیده در استان تسریع شده است .

مدیرکل حفاظت محیط  زیست استان اردبیل بر نقش مشارکت عمومی و جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: بیان کرد: بر اساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای عمومی است و برای حفظ تنوع زیستی همه باید احساس مسئولیت کنیم .

در ادامه فرماندار شهرستان نمین اهمیت کار محیط بانان را یادآور شد و افزود: شغل محیط بانی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که محیط بانان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی و انسانی در حال تلاش هستند و جان خود را در معرض خطرهای گوناگون قرار می‌دهند .

فرهاد عبدالعلی پور افزود: وجود سایت احیا و رهاسازی مرال در جنگل فندقلو یک فرصت ویژه برای گردشگران طبیعی و علاقه‌مندان به طبیعت است و فرهنگ سازی برای شناساندن اهمیت زیستگاههای طبیعی وحوش به مردم به حفظ و حفاظت از محیط زیست و حیات وحش منطقه کمک می‌کند .

 وی اضافه کرد: مردم ساکن در منطقه و میهمانان و مسافران و گردشگران باید اهمیت این زیستگاه را درک کنند و بدانند که جنگلهای فندقلو در دنیا بی نظیر است و برای حفاظت و حراست هر چه بیشتر از این منبع خدادادی تلاش کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.