حسن خدابنده لو روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: هلال احمر امسال در قالب 2 طرح ملی امداد و نجات جاده ای و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می دهد.
وی افزود: از این 56 پایگاه، 36 پایگاه امداد و نجات جاده ای هستند که 10 پایگاه از این تعداد به عنوان پایگاه های پشتیبان تعیین شده و در صورت لزوم بکارگیری می شوند.
وی با بیان اینکه فعالیت امدادگران در این پایگاه ها از 25 اسفند شروع و تا 14 فروردین 97 ادامه دارد، تاکید کرد: امسال هفت پایگاه جدید در استان راه اندازی شده است.
خدابنده لو یادآور شد: روزانه بیش از 200 نفر از امدادگران جمعت هلال احمر با 25 دستگاه آمبولانس و ست نجات در این پایگاه ها حضور دارند و در صورت بروز حوادث جاده ای، در کمترین زمان ممکن برای کمک به آسیب دیدگان خود را به محل حادثه می رسانند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به راه اندازی 20 پایگاه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اضافه کرد: در این پایگاه ها که دارای ایستگاه سلامت (تست فشار و قند خون) و خیمه نماز هستند 15 خدمات مختلف گردشگری و سلامت به صورت رایگان به مسافران نوروزی ارائه می شود.
خدابنده لو افزود: برای فرهنگ سازی رانندگی ایمن در این پایگاه ها کمیپن نه به تصادف نیز ایجاد شده و رانندگانی که وارد استان می شوند در این کمین عضو می شوند.
به گفته وی، در این 20 روز ایام تعطیلات نوروز در مجموع 56 پایگاه جمعیت هلال احمر کردستان 6 هزار نفر روز خدمات مختلف ارائه می شود.
خدابنده لو یادآور شد: علاوه بر این پایگاه های جاده ای و اصلی، پایگاه هوایی جمعیت هلال احمر کردستان نیز در آمادگی کامل قرار دارد و در صورت نیاز امداد رسانی به صورت هوایی انجام می شود.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 30 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.