'تقی رحمتی' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جمعیت هلال احمر از ابتدای سال جاری 79 ماموریت امدادرسانی در منطقه گردشگری مرنجاب انجام داده که بیشتر حادثه ها در ارتباط با سانحه های رانندگی و 20 نفر گمشده در کویر بود که به سلامت پیدا شدند.
وی آمار بالای وقوع حادثه در کویر مرنجاب را ناشی از ناآشنایی گردشگران با محیط عنوان کرد و افزود: 54 مورد تصادف و واژگونی خودرو در ماه های گذشته رخ داده که بر اثر آن 60 نفر به بیمارستان منتقل و 30 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
معاون جمعیت هلال احمر شهرستان آران و بیدگل همچنین به گیر افتادن 6 خودرو در ماسه ها اشاره کرد که با کمک ماموران پایگاه امداد و نجات به این خودروها کمک شده است.
او اضافه کرد: پایگاه موقت جمعیت هلال احمر با سه نفر نیرو و 2 دستگاه خودروی آمبولانس و پیکاپ در ابتدای جاده خاکی مرنجاب مستقر است اما تا کنون سایر دستگاه های شهرستان آران و بیدگل به رغم درخواست ها، هیچگونه همکاری نداشتند.
رحمتی همچنین بیان کرد: ماهانه حدود 150 میلیون ریال هزینه استقرار این پایگاه هلال احمر است که به صورت رایگان به گردشگران خدمت رسانی می کند.
بر اساس آخرین آمارها نزدیک به 2 هزار و 500 نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی به صورت هفتگی از جاذبه های کویر مرنجاب دیدن می کنند.
کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل گردشگران و ماجراجویان را در طول سال برای کویرنوردی گرفته تا آفرود به خود جلب می کند که به دلیل فقدان امکانات زیرساختی مناسب، آشنا نبودن و اطلاعات ناکافی از محیط گاه حادثه های رانندگی، واژگونی خودروها و گم شدن گردشگران را موجب می شود.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.