علی خدادادی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در قالب این طرح یکصد پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در ایام نوروز به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
وی گفت: در قالب این طرح یک هزار و 500 نفر از جوانان و امدادگران به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
خدادادی افزود:طرح امداد و نجات مسافران نوروزی تا 15 فروردین سال 97 به مدت 20 روز در سراسر خوزستان ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه امسال طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حوزه جوانان و طرح نیابت را در حوزه داوطلبان داریم، گفت:در حوزه امداد و نجات 20 پست ثابت،22 پست موقت و 570 امدادگر، 42 آمبولانس،30 خودروی امدادی و 15 خودروی نجات، پنج دستگاه موتورلانس و هفت موتورسیکلت امدادی در خدمات رسانی به مسافران نوروزی مشارکت دارند.
وی ادامه داد: یک هزار نفر از جوانان عضو هلال احمر خوزستان با برپایی 32 پست ثابت و هفت پست سیار در قالب طرح ملی ایمنی و نجات مسافران نوروزی مشارکت می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم درمانگاه های سیار و موقت نوروزی برپا می شود و پیش بینی می شود بتوانیم به بیش از پنج میلیون مسافر نوروزی خدمات رسانی کنیم.
وی گفت: 2 درمانگاه ویژه راهیان نور در فکه و دهلاویه با 6 پزشک،10 پرستار و 12 امدادگر در ایام نوروز به مسافران نوروزی و زایران راهیان نور خدمت رسانی می کنند.
وی افزود:داوطلب یاران امداد و نجات هم در سه پست آبادان، خرمشهر و اندیمشک به همراه پزشکان داوطلب با استقرار در این مبادی مسافران و بیماران را به صورت سرپایی پذیرش می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به کمپین 'نه به تصادفات' و برنامه بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به 'بهرفت' از سوی هلال احمر، گفت:این 2 برنامه در راستای تسکین آلام بشری در زمینه فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رانندگی ایمن و کاهش آمار تصادفات و تلفات اجرا می شوند.
خدادادی ادامه داد: ارتباط و تذکر به رانندگان،توزیع لوح های فشرده آموزشی، پمفلت ها و جزوه های نوروزی جزییات برنامه ملی بهرفت است.
وی با اشاره به طرح سحاب که سامانه حرکت های امدادی و بشردوستانه است، بیان کرد: در این طرح داوطلبان با دوچرخه به مراکزی که مسافران نوروزی اسکان یا تجمع می کنند مراجعه و نیازهای آنها را برطرف می کنند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.