فرهاد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از 34 مورد انشعاب غیرمجاز 9 مورد به انشعاب مجاز تبدیل شده و مابقی انشعاب ها نیز در حال پیگیری است.
به گفته وی، در قروه 9 مجتمع آبرسانی وجود دارد که مشتمل بر 76 روستای این شهرستان و 6 روستای دهگلان است.
وی با اشاره به اینکه ساخت 2 مجتمع آبرسانی روستاهای گلالی و پیرباباعلی در دست اقدام است، اضافه کرد: این 2 مجتمع آب 9 روستا را تامین خواهد کرد و در سال آینده به بهره برداری می رسد.
باقری از برخورداری 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از آب آشامیدنی سالم در قروه خبر داد و گفت: سالیانه آبرسانی سیار در چهار روستای قزلجه کند، دو سر، جداقایه و سلطان آباد بطور ثابت انجام می شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی قروه یادآور شد: از 127 روستای دارای سکنه 101 روستا از آب شرب سالم برخوردار هستند.
باقری با بیان اینکه در فصل گرم نیز به روستاهایی که با کمبود آب شرب مواجه شوند آبرسانی سیار صورت می گیرد، افزود: در اعتبارات سال جاری چهار میلیارد ریال برای آبرسانی سیار در نظر گرفته شده است.
وی به طرح های در دست اقدام برای برخورداری از آب شرب سالم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح آبرسانی به روستای قزلجه کند، سلطان آباد و شکوه آباد در دست اقدام است.
به گفته وی، تعویض خط انتقال آب قاملو - تقی آباد، ساخت مخزن 200 متر مکعب روستای کنگره و بهسازی چشمه، تجهیز چاه روستای آقبلاغ و نبی آباد از جمله طرح های در دست اقدام است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی قروه تاکید کرد: در روستاهای مجین، آصف آباد، وینسار، مظفر آباد، گنجی، ظله جوب و شانوره امسال چاه جدید حفر خواهد شد.
باقری به بخش فاضلاب روستایی هم اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود اعتبارات در بحث اجرای فاضلاب کار خاصی صورت نگرفته است و ساکنان هر روستایی که بخواهند شبکه جمع آوری فاضلاب را انجام دهند آماده همکاری با آنان هستیم.
وی مشکل اداره آبفای روستایی قروه را نبود اعتبارات اعلام کرد و یادآور شد: بدلیل پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی بخاطر خشکسالی چند سال گذشته، نیاز است آبرسانی از سد قوچم به قروه و دهگلان سرعت گیرد و همزمان ساخت تصفیه خانه در دستور کار قرار می گیرد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
خبرنگار: سارا صالحی**انتشار: سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.