محمد دره وزمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح نظارت بر اصناف همزمان با سراسر کشور از 13 بهمن آغاز و تا 31 فروردین سال آینده ادامه دارد، اظهار کرد: در هفت روز اول این طرح 2 هزار و 274 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار این استان صورت گرفته است.
به گفته وی، در این مدت 83 مورد تخلف در بازرسی های سطح استان کشف و شناسایی شد و 66 فقره پرونده برای رسیدگی به تخلف واحدهای صنفی نیز تشکیل گردید.
وی افزود: گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت عمده این تخلفات است که در مجموع 141 میلیون و 552 هزار ریال جریمه نقدی از سوی تعزیرات حکومتی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: در هفت روز اول اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی استان 114 مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان دریافت شد و در رسیدگی به آنها 42 مورد تخلف احراز و پرونده آن تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
دره وزمی یادآور شد: این طرح برای حمایت از حقوق مصرف کننده، ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، فراهم کردن بستر مناسب برای تامین، توزیع و مایحتاج عمومی و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اجرا شده است.
وی اضافه کرد: مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، تبلیغات خلاف واقع، عدم درج قیمت و فروش کالای قاچاق همه ساله اجرا می شود اما در روزهای منتهی به ایام نوروز این نظارت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دره وزمی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی می توانند بازرسان این سازمان را با شماره تلفن 124 و یا مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و مرکز استان گزارش کنند.
به گزارش ایرنا، حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشار دهنده: سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.