علی سور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال جاری مواردی از بیماری تب برفکی دام در بانه گزارش نشده است، اظهار کرد: سه مرحله واکسیناسیون تب برفکی دام های سنگین و سبک تاکنون انجام شده که در فاز نخست 29 هزار دام سبک و هشت هزار راس دام سنگین در 161 روستا علیه این بیماری واکسینه شدند.
وی افزود: در فاز دوم اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی دام ها، 178 روستا زیر پوشش قرار گرفت و در فاز سوم 6 هزار راس دام سنگین و 45 هزار دام سبک در روستاها به صورت رایگان واکسینه شدند و با همکاری دامداران امسال بیماری تب برفکی کنترل شده و تاکنون مواردی از این بیماری مشاهده نشده است.
سور یادآور شد: از ابتدای دهه مبارک فجر امسال نیز اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی دام های سنگین و سبک شهرستان بانه به صورت رایگان شروع شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ویروس تب برفکی در مقابل سرما مقاوم است در فصول سرد سال این بیماری بیشتر شیوع پیدا می کند ضمن اینکه شیوع این بیماری ضربه اقتصادی به دامداران وارد می کند و باعث می شود شیر و فرآورده های دام آلوده به این ویروس، قابل استفاده نیست.
به گزارش ایرنا، در شهرستان بانه 12 هزار راس دام سنگین و 80 هزار راس دام سبک وجود دارد که بیش از 90 درصد دام ها زیر پوشش اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفته اند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار: سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.