احمد شریعتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هفت میلیون و 300 هزار راس دام سبک، 400 هزار راس دام سنگین، هشت میلیون قطعه جوجه ریزی در دوره و 10 میلیون مرغ تخمگذار ظرفیت کنونی این بخش در خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: بر این اساس خراسان رضوی جایگاه نخست کشور را در تولید فراورده های دام و طیور دارد و در زمینه تولید گوشت قرمز با تولید بین 90 هزار تا 100 هزار تن در سال اول است.
سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با تولید حدود 100 هزار تن تخم مرغ نیز جایگاه کشوری این استان دوم است. در گوشت مرغ نیز خراسان رضوی با تولید 145 هزار تن سومین تولیدکننده در ایران است.
وی افزود: همچنین خراسان رضوی جزو استانهای پاک در زمینه ابتلا به آنفلوآنزای مرغی است. از اول مهر گذشته تاکنون 480 کانون بیماری فوق حاد در 16 استان کشور شناسایی شده اما در این مدت در خراسان رضوی حتی یک کانون آلوده مشاهده نشده است.
شریعتی ادامه داد: امسال 23 میلیون نوبت واکسیناسیون دام به رغم محدودیتهای مالی در استان انجام شد. هم اکنون 36 کشتارگاه دام ، 15 هزار مرکز عرضه فراورده های خام دامی، 15 کشتارگاه طیور، 72 کارخانه خوراک دام، 54 مرکز بسته بندی، 160 مرکز جمع آوری شیر و 10 سردخانه فراورده های پروتئینی در خراسان رضوی زیر پوشش نظارتی دامپزشکی قرار دارند.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 120 هزار مورد بازدید بهداشتی از واحدهای زیر پوشش انجام و در نتیجه آن 1100 مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند.
سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: امسال یک میلیون و 500 هزار لاشه گوسفند، 65 میلیون قطعه طیور و 70 هزار دام سنگین در این استان تحت نظارت ذبح شده و طی روزهای 25 اسفند تا 15 فروردین ماه طرح نظارت بر فعالیت واحدهای عرضه کننده و مرتبط با حوزه محصولات دام و طیور اجرا می شود.
وی گفت: در این چارچوب 120 گروه ثابت و سیار کار نظارت بر روند تولید و عرضه فراورده های دام و طیور را در سطح خراسان رضوی بر عهده دارند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.