به گزارش ایرنا ، محسن سعیدی روز دوشنبه در بازدید فرماندار خلخال از دامپزشکی این شهرستان افزود: در سال گذشته و 6 ماه اول امسال با تامین واکسن خارجی مقابله با تب برفکی و واکسینه کردن دام های سبک و سنگین در تمام دامداری های شهرستان بیماری تب برفکی شایع شده در چند استان کشور در خلخال کنترل و از تلفات این بیماری در دامداری های منطقه پیشگیری شد.
وی گفت: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی دام در سال گذشته انجام و فاز دوم واکسینه دام ها نیز از اول امسال از سوی دامپزشکی خلخال به صورت رایگان در دامداری ها شروع شده و تا زمان احتمال شیوع این بیماری در منطقه کار واکسینه دام ها همچنان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز کانون های آلوده به بیماری تب برفکی در چند استان کشور وجود داشته و احتمال آلوده شدن دام های سایر استان های کشور به این بیماری دور از انتظار نیست ، بهترین راهکار مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری در دامداری های منطقه را پرهیز دامداران از خرید دام فاقد گواهی قرنطینه و خرید از دلالان و واسطه های دام اعلام کرد.
فرماندار خلخال نیز با در این بازدید از تلاش مدیر و کارکنان دامپزشکی این شهرستان در مقابله بموقع و جدی با بیماری تب برفکی و سایر بیماری های تهدید کننده سلامت دام های منطقه تقدیر کرد.
وی گفت: با توجه به معیشتی بودن اقتصاد بیشتر دامداری های شهرستان کوچکترین آسیب وارده از جانب شیوع بیماری دام در دامداری های شهرستان و تلفات آن می تواند بزرگترین آسیب برای دامداران منطقه محسوب و سرمایه یک دامدار را از بین ببرد.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
بیش از پنج میلیون واحد دامی در استان ظرفیت های دامی استان را تشکیل می دهد که 2 میلیون واحد آن سبک ، سه میلیون واحد دامی سنگین رقم تولیدات گوشت قرمز را به میزان 34 هزار تن ، گوشت سفید 38 هزار تن ، شیر خام 264 هزار تن ، عسل 6 هزار تن ، تخم مرغ هشت هزار تن در استان رسانده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.