محسن شانقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات ماهی زینتی از این استان به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 84 هزار و 550 قطعه بود، حدود 220 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت یک میلیون و 330 هزار و 660 کیلوگرم خوراک و مکمل طیور با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور افغانستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 217 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: 140 هزار تن تخم مرغ خوراکی در سه ماه امسال از این استان به کشور عراق صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.
شانقی خاطر نشان کرد: در این مدت 40 هزار قطعه پولت تخم گذار از با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به ترکمنستان و ارمنستان و سه هزار و 697 کیلوگرم کرک بزی به کشور ایتالیا صادر شده است.
استان مرکزی دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی، 191 کارگاه پرورش آبزیان، 638 واحد زنبورداری، هشت کشتارگاه صنعتی طیور و 23 واحد کارخانه تولید خوراک و مکمل دام و طیور است.
این استان به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
این استان رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.