به گزارش ایرنا، سردار مسعود خرم نیا روز سه شنبه در همایش پلیس و روحانیون مریوان با بیان اینکه امروزه جایگاه امنیت و اهمیت آن بخوبی قابل لمس و درک است، اظهار کرد: امنیت در استان مرزی کردستان که بعد از انقلاب با نامنی های زیادی روبرو بود و دشمن برای ضربه به نظام از هیچ تلاشی تاکنون دریغ نکرد، قابل لمس است.
وی افزود: کردستانی ها قدر این امنیت را بسیار بیشتر از همه می دانند و از امنیت به عنوان محور تمام توسعه ها و جلوگیری از ناامنی ها پاسداری می کنند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با بیان اینکه علما و نیروی انتظامی برای برقراری امنیت با هم اجین شده اند، تاکید کرد: به برکت خون شهدا، رزمندگان اسلام و روحانیون آگاه، شاهد امنیت بسیار پایدار در این منطقه هستیم.
ماموستا فایق رستمی افزود: امروزه علما وظیفه سنگین در راه برقراری امنیت همچون دوران هشت سال دفاع مقدس که جانانه بر سر راه دشمن ایستادند، بر عهده دارند.
فرماندار مریوان هم در این همایش با بیان اینکه گردشگری و توسعه آن در این شهر مرزی در کنار امنیت و آرامش موجود امکان پدیر است، گفت: با تعامل روحانیون در کنار پلیس امنیت و پایداری آن در این منطقه بیشتر شده است.
محمد شفیعی افزود: روحانیون با گفتمان چهره به چهره با دولتی ها می توانند در آسیب شناسی و برطرف کردن مشکلات مردم نقش بسزایی را ایفا کنند.
امام جمعه مریوان نیز در سخنانی گفت: نقش نیروهای نظامی در برقراری امنیت بر کسی پوشیده نیست و شر و اذیت و آزار بسیاری از خاطیان و خلافکاران تنها با برخورد قاطع این نیروها در جامعه کاسته یا از بین می رود.
ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در این منطقه همواره تعامل بسیار خوبی با روحانیون داشته است از تلاش های این قشر زحمتکش و جان بر کف قدردانی کرد.
شهرستان مرزی مریوان در 130 کیومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
بر اساس سرشماری سال 95، استان کردستان با جمعیتی بیش از یک میلیون و 603 هزار نفر، دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق دارد، در امتداد این مرز، سه بازارچه و یک مرز رسمی ایجاد شده است.
خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشار: سلیمانی
3034 /9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.