دبیرکل بنیاد هابیلیان با یادآوری ۱۷هزار شهید ترور کشور، گفت: ایران خود قربانی ترور و پرچمدار مبارزه با تروریسم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جواد هاشمی نژاد روز شنبه در نشست با اهالی رسانه‌های جمعی استان کردستان در سنندج، با بیان اینکه مبحث تروریست از معدود مفاهیمی است که از روزهای آغازین انقلاب شروع شد، افزود: با گذر چهار دهه از انقلاب کشور ما درگیر چنین پدیده از پیش طراحی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار مطرح شده ۱۷ هزار تن از مردم ایران توسط گروهک های تروریستی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و از این تعداد هزار و ۸۷۰ شهید یعنی بیش از۱۰ درصد شهدای ترور متعلق به استان کردستان است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان خاطرنشان کرد: نخستین اقدام تروریستی بعد از انقلاب در استان کردستان توسط گروهک‌های ضد انقلاب ودر شهر سنندج به وقوع پیوست که با مقاومت و مقابله سرسخت مردم کرد مواجه شد.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه قلم و رسانه در زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت سهیم است، افزود: تکریم و یاد شهیدان که در عرصه ایثار و فداکاری و دفاع از تمامیت ارضی هستی خویش را به طبق اخلاص نهادن در فضای جامعه اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار داشت: زیباترین تعابیر و واژه از سوی رهبری موسوم به غریبانه و مظلوم بودن شهیدان این دیار که در دشوار ترین شرایط بر دشمنان داخلی و بیرونی فائق آمدن بیان و مطرح شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه کردستان دارای هزار و ۸۷۰ شهید ترور است، عنوان کرد: در این راستا با همکاری‌ دستگاه‌های اجرایی مقرر شد ۲۷ آذر ماه سال جاری یادواره شهدای ترور استان در شهر سنندج برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.