به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی روز جمعه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان و در آیین معارفه و تجلیل عمومی از نماینده ولی فقیه جدید و سابق استان کرمان افزود: امروز شاهد هستیم حتی افرادی که ظاهر دینی هم ندارند، دلبستگی عمیقی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و انقلاب و دفاع از انقلاب دارند.
وی ادامه داد: معمولا در یک چارچوب طبیعی این اتفاق نباید بیافتد و گذشت زمان باید بین نسل ها فاصله به وجود بیاورد اما در ایران این چنین نیست.
سردار سلیمانی با بیان اینکه صد شکر که این امد و صد شکر که آن ماند گفت: ماندگاری آیت الله جعفری در عرصه حوزه های علمیه کرمان و فعالیت امروز شخصیت فرهیخته و ارزشمند همچون حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در منصب امام جمعه کرمان، مکمل یکدیگر بوده که برای بارور کردن این مسیر موثر است.
فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید دست رهبر معظم انقلاب اسلامی را به دلیل این نگاه ویژه به استان کرمان و تعیین 2 منصب ارزشمند برای حجت الاسلام علیدادی و آیت الله جعفری بوسید.
وی با بیان اینکه دست آیت الله جعفری را که بزرگوارانه همه ما را تحمل و پدرانه با ما رفتار کردند می بوسیم تصریح کرد: وجود چنین شخصیت های همچون آیت الله جعفری و حجت الاسلام علیدادی لطف مضاعفی است که مقام معظم رهبری به استان کرمان داشته اند و باید دست ایشان را ببوسیم.
وی کرمان را استانی پهناور عنوان کرد که شخصیت های بزرگ و دهها طلبه در آن به شهادت رسیده اند .
وی ادامه داد : در حقیقت این استان جبهه ها را تبدیل به حوزه های علمیه کرد.
فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی تاکید کرد: حجت الاسلام علیدادی یکی از آن شخصیت های بزرگ استان کرمان است که خدمات شایان توجهی نیز به جامعه ارائه کرده است.
وی ادامه داد: وی نیز خصوصیات بسیار نزدیکی با آیت الله جعفری دارند.
سردار سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رغم اینکه 40 سال از عمرش می‌ گذارد اما همچنان تازه است و شعارها، اعتقادات مردم و دلبستگی مردم به اصول انقلاب اگر از اول انقلاب مستحکم تر نشده باشد ضعیف تر نیز نشده است.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران از جنس دین است و یکی از مهمترین موضوعاتی که موجب شده نسل‌ های جدید نیز دلبسته انقلاب باشند این است که انقلاب از نسل دین است و دین همواره تازگی دارد.
فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ادامه داد: این تفکر که انقلاب اسلامی روح کهنگی به خود بگیرد اشتباه است زیرا انقلاب اسلامی ایران از جنس دین است و بوی کهنگی به خود نمی گیرد.
وی اظهار کرد: نکته مهمی که در خود دین نیز موثر است و اگر نباشد خود دین آسیب می‌ بیند کسانی هستند که در نگهداری دین اثرگذار هستند.
وی گفت: روحانیون به ‌عنوان افرادی که در نگهداری دین و اصول آن موثرند مهمترین عامل برای زنده‌ ماندن روح انقلاب هستند و توانسته اند مردم را در مسائل گوناگون دینی نگه دارند.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) نقش ارزنده ‌ای در آشنایی ما با اسلام ایفا کردند افزود: امام راحل (ره) جامعه فاسد شاهنشاهی را به جامعه اسلامی و امام زمانی (عج) تبدیل کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: اکنون نیز مقام معظم رهبری و ولایت‌ فقیه از اسلام و انقلاب و مردم و مسائلی که می‌ توانند به اسلام ضربه بزند دیده بانی می‌ کنند.
وی تاکید کرد: بین آنچه که ما می‌ بینیم و می ‌فهمیم تا آنچه که ولی ‌فقیه درک می‌ کنند فاصله زیادی وجود دارد.
سردار سلیمانی با بیان اینکه امام جمعه در استان یعنی خلاصه ‌ای از ولی فقیه اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استانها باید اخلاق و رفتار وی به اخلاق ولی فقیه نزدیک باشد.
وی با اشاره به ویژگی ‌های آیت ‌الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان افزود: آیت الله جعفری در زمان حیات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی به وظایف خود عمل کرد.
وی ادامه داد: وی امانتداری در زندگی شخصی، اخلاق، در دفاع از اصول انقلاب، در پدر بودن و اینکه همه اقشار جامعه را در زیر چتر خود و ولایت فقیه قرارا دهند بسیار موفق عمل کرد و بموقع در مقابل مسایل انحرافی موضع گرفت.
وی گفت: به جراتی می توان شهادت داد آیت الله جعفری در نزدیکترین نقطه به بیان مقام معظم رهبری قرار داشت.
فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی یکی از وظایف اختصاصی نماینده ولی فقیه را ترویج و توسعه معنویت در جامعه عنوان و اظهار کرد: شئونات مختلفی در جامعه وجود دارد اما رئیس و منبع تشخیص آن، امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه هستند.
وی تاکید کرد: امام جمعه خادم مردم است و از شأن مردم دفاع می کند و آن کسی که در همه شئون از مقام معظم رهبری دفاع می کند امام جمعه است.
وی تصریح کرد: در دوران جنگ بدون حمایت های ائمه جمعه نمی توانستیم به پشتوانه مردمی دست پیدا کنیم لذا باید به این مهم توجه شود.
نهمین شورای اداری استان کرمان روز پنجشنبه در سالن شهید مرتضوی استانداری به مناسبت تقدیر از اقدامات نماینده ولی فقیه سابق در استان و امام جمعه کرمان و معرفی نماینده ولی فقیه جدید کرمان و امام جمعه این شهر برگزار شد.
روز گذشته حجت الاسلام حسن علیمرادی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید کرمان معرفی و از خدمات آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در این استان تقدیر شد.
آیت الله جعفری حدود چهار دهه در سمت نماینده ولی فقیه در استان کرمان انجام وظیفه کرده است.
همچنین حجت الاسلام علیمرادی نیز حدود 16 سال امام جمعه کیش بوده است.
براساس این گزارش در حال حاضر در 900نقطه کشور مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه برگزار می شود که 56مورد ان مربوط به استان کرمان است .
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.