به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس آب و فاضلاب روستای بانه روز یکشنبه در آیین افتتاح پروژه توسعه مخزن 100 متری مکعبی روستای کوخ شیخ السلام و بنی رزان گفت: این پروژه شامل 2 بخش توسعه مخزن 100 متری مکعبی روستای بنی رزان و توسعه شبکه آبرسانی روستای کوخ شیخ السلام است.
هاوری نصیری افزود: پروژه توسعه شبکه آبرسانی روستای بنی رزان شامل مخزن 100 متر مکعبی، اتاق فرمان، محوطه سازی و فنس کشی است.
وی به پروژه توسعه شبکه داخلی آب روستای کوخ شیخ السلام اشاره کرد و گفت: این پروژه برای تامین آب به شهرک جدید کوخ شیخ السلام احداث شده که چهار هزار و 800 متر شبکه داخلی و 100 متر خط انتقال و 64 انشعاب واگذار شده است.
وی اظهار کرد: هزینه احداث این 2 پروژه توسعه آب روستای 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی صندوق توسعه تامین شده است.
نصیری اضافه کرد: این 2 پروژه جزء مجموعه 21 مجتمع 'شیوی ده' هستند و آب این مجموعه از چاه های عمیق مجتمع شیوی ده تامین می شود.
وی کل اعتبارات مجتمع آبرسانی شیوی ده را 54 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مجتمع آب 21 روستای شهرستان بانه را از طریق چاه های عمیق تامین می کند.
پروژه آبرسانی روستای سونج 500 میلیون ریال محل اعتبارات محرومیت زادی بسیج سازندگی شهرستان بانه هزینه شده است.
احداث مجتمع تفریحی و گردشگری روستای رشید قلعه توسط بخش خصوصی با اعتبار پنج میلیارد ریال و 2میلیارد 500 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد هزینه شده و برای پنج نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
احداث یک واحد مسکن مددجوی
رئیس کمیته امداد امام خمینی بانه گفت: یکی واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر در روستای خواجه امیر بخش مرکزی به بهره برداری رسید.
جلال خلیلی افزود: برای احداث این واحد مسکن مدد جویی 700 میلیون ریال هزینه شده که 200 میلیون ریال به صورت تسهیلات بدون بهره است و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد به صورت کمک بلاعوض و همت خیرین تامین شده است.
وی اضافه کرد: زمین احداث این واحد مدد جویی توسط کمیته امداد تامین شده و احداث این واحد مسکونی مهاجرت معکوس این خانواده به روستای خواجه امیر در پی داشته است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
به گزارش ایرنا، 805 پروژه و طرح عمرانی در مجموع با بیش از چهار هزار و 218 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال در کردستان به بهره برداری می رسد.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار: عبدالله رحمانی
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.