‎به گزارش خبرنگار ایرنا بهمن مرادنیا روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان افزود: همه باید همت کنیم که در مقابل رشادت و ایثار شهدا و خانواده های آنها کنگره ای شایسته و فرهنگی برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید ابایی از هزینه کردن برای شهدا داشته باشند اظهار کرد: اگر تعداد کارها کمتر باشد اما کارهایی فاخر برای این کنگره انجام شود می تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه همه باید عملیاتی وارد کار شوند ادامه داد: بسیاری از فعالیت ها نیاز به هزینه هم ندارد و می توان به راحتی انجام شود.
مرادنیا افزود: از نزدیک با همه خانواده های شهدا دیدار داشته باشیم و از وضعیت آنها آگاه شویم که هر دستگاهی می تواند از شهدای خود آغاز کند.
وی با ارائه پیشنهاداتی گفت: می توان با ساخت فیلم، برگزاری مسابقه ورزشی کشوری و دعوت از هنرمندان شاخص کشوری کنگره ای متفاوت برگزار کرد.‎
**دفاع مقدس در کردستان قبل از جنگ تحمیلی آغاز شد
‎فرمانده سپاه کردستان گفت: دفاع مقدس در کردستان قبل از جنگ تحمیلی آغاز شد و تکریم شهدای استان باید چشمگیر باشد.
سردار حسین رجبی افزود: مجاهدات خاموش کردستانی ها همچنان ادامه داشته است و برگزاری کنگره این شهیدان باید خود را نشان دهد.
‎وی اظهار کرد: در وقت کمی که باقی مانده باید کار بزرگی در تراز انقلاب و استان فرهنگی کردستان انجام شود.
‎وی ادامه داد: تنها استانی هستیم که 2 کنگره برگزار می شود و برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد نشان داد که ظرفیت ها و توانمندی های استان بالا است و می توان کنگره ملی شهدای استان را کنگره ای ممتاز با اثرگذاری عمیق در استان، کشور و حتی خارج از کشور برگزار کرد.
‎مسئول ستاد کنگره 5400 شهید کردستان هم در این نشست با اشاره به فعالیت های انجام شده و در دست انجام گفت: 142برنامه محوری مصوب شده و 80 جلسه کمیته ها و فرمانداری ها تشکیل شده است.
‎سرهنگ حسینی افزود: یک هزار و 400 یادواره شهدای روستا، شهر و شهرستان برگزار شده است.
‎وی با اشاره به اینکه اجلاسیه شهدای اقشار مختلف نیز آغاز شده است، اظهار کرد: اجلاسیه شهدای روحانی، شهدای ترور، شهدای سوادآموزی برگزار شده و اجلاسیه شهدای کارمند، دانش آموز و فرهنگی در اسفند امسال برگزار می شود.
‎وی با بیان اینکه 110 یادواره آبروی محله برگزار می شود، ادامه داد: یک هزار و 800 تمثال شهید در شهرستان های مختلف نصب شده است.
‎وی افزود: 65 جلد کتاب از کنگره چاپ و نشر یافته است و تا پایان کنگره به 120 جلد خواهد رسید.
‎وی گفت: از پنج هزار و 400 خانواده شهید سرکشی شده و تندیسی با عکس آن شهید به همراه هدایایی به خانواده شهید اهدا می شود.
‎حسینی افزود: به نیت این کنگره از پنج هزار و 400 خانواده کم بضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام راحل هم سرکشی و بسته هایی به آنها اهدا می شود.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: عبدالله رحمانی
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.