به گزارش ایرنا استاندار خراسان شمالی در این آیین به سخنان امام خمینی (ره) در 12 بهمن سال 57 اشاره کرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی گفتند من به پشتیبانی مردم دولت تعیین می کنم، که این سخن مبنای تشکیل دولت جمهوری اسلامی می شود.
وی اشاره ای به شعار های آن دوران نیز کرد و افزود: در تمامی شعارها استقلال، جمهوری اسلامی بود.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود اینکه انحلال ارتش پس از پیروزی انقلاب بر سر زبان ها بود اما امام خمینی (ره) در 29 فروردین سال 58 اعلام کردند که ارتش باید بماند و این روز نیز به نام ارتش نامگذاری شد.
صالحی اظهار کرد: در کنار ارتش، سپاه، بسیج هرکدامشان برای ایران اسلامی افتخار آفریدند که تشکیل همه این نهادهای نظامی و انتظامی نشان از درایت رهبری است که نگذاشتند تاکنون یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، دشمانی که برای از بین بردن انقلاب اسلامی یکپارچه شده بودند.
وی گفت: تدین و وفاداری به اسلام از ویژگی های مهم و شاخص نیروی های مسلح کشور است و این تعهد اسلامی و دینداری آنان ایران اسلامی را بیمه کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به خودکفایی ایران در صنایع نظامی و پیشرفت ها در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: در بخش های مختلف نظامی شامل تجهیزات و صنایع نظامی به خود کفایی و استقلال رسیده ایم.
وی به یکی دیگر از ویژگی های نیروهای مسلح کشور نیز اشاره کرد و افزود: این نیروها در مسائل سیاسی و احزاب دخالت ندارند زیرا که این امر ممنوع است و امام خمینی (ره) و هم اکنون رهبر نیز نیز بارها بر این امر تاکید داشته اند، زیرا که دسته بندی سیاسی نیروهای نظامی و انتظامی را از هم جدا خواهد کرد که به نفع نظام نیست.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی نیز ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در تمامی سطوح و حوزه های مختلف پیشرفت داشته است.
سردار علیرضا مظاهری افزود: در حوزه نیروهای مسلح نیز بخصوص در زمینه پیشرفت های علمی در سطوح مختلف ارتقا یافته ایم و تحولاتی در این راستا داشته ایم که باعث ترس و وحشت دشمن نیز شده است.
در ادامه این مراسم یگان‏های نمونه نیروهای مسلح خراسان شمالی با نمایش توانمندی‏های نظامی و انتظامی خود در مقابل جایگاه رژه رفتند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.