به گزارش ایرنا حسین علی حسین زاده شنبه شب در پنجاه و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه انقلاب ما ، انقلاب فرهنگی بوده ولی در دهه های گذشته کمترین اعتبار به بخش فرهنگی اختصاص یافته است افزود:در کشور ما وقتی پای سیاست و فرهنگ به میان می آید فرهنگ در اولویت دوم قرار می گیرد و خود به خود از مسایل و معضلات فرهنگی غافل می شویم.
وی مقوله فرهنگ را دقیق ، حساس و در عین پیچیده عنوان کرد و گفت: در مسایل فرهنگی زور و تحکم هیچ جایگاهی ندارد و معتقدم برگزاری چنین جلساتی (نشست شورای فرهنگ عمومی)مفید به فایده نخواهد بود. این جلسات باید با مدل دیگری برگزار شود تا اثربخش تر باشد.
حسین زاده افزود:گزارش کمیته های شورای فرهنگ عمومی خوزستان نشان می دهد که چقدر از شاخص های فرهنگی دور هستیم و نیاز به کار کردن داریم.

* به مسایل جامعه دانش آموزی خوزستان کمتر توجه شده است
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه به مسایل فرهنگی جامعه دانش آموزی خوزستان کمتر توجه شده گفت: هم اکنون حدود یک میلیون دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند که با اولیای آنان به سه میلیون نفر می رسند ولی آیا به مسایل فرهنگی آنان توجه شده است؟
حسین زاده با اشاره به اینکه هر کار فرهنگی باید در مدارس کار و تمرین شود بیان کرد:زیربنای هر کاری در جامعه تبیین مسایل فرهنگی است و تا فرهنگ اصلاح نشود نباید انتظار اصلاح جامعه را داشت.
به گزارش ایرنا در این نشست که بیشتر اعضای شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز خواستار ارتباط بیشتر شورای فرهنگ عمومی استان با شورای فرهنگ عمومی کشور با هدف بهره گیری از تجارب فرهنگی شد.
وی پیشنهاد کرد پیش از طرح مساله ای در نشست رسمی فرهنگ عمومی خوزستان ، موضوع در کمیته مربوطه به صورت دقیق و کارشناسی بررسی و سپس در شورا به صورت مکتوب مطرح و پس از لحاظ کردن پیشنهادهای اعضا ، تصویب شود.
امام جمعه اهواز همچنین خواستار حضور صاحب نظران مسایل فرهنگی در نشست های رسمی شورای فرهنگ عمومی خوزستان شد و افزود: مسایل فرهنگی باید به صورت پخته و به دور از تعصب طرح و برای حل آنان راهکار مناسب پیدا کرد.
وی همچنین بر فعال شدن کمیته های شورای فرهنگ عمومی خوزستان و بهره گیری از نظرات و پیشنهادهای کارشناسان مسایل فرهنگی تاکید کرد.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.