به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا راه پیما اظهار کرد: براساس دستورالعمل های امتحانات دوره اول و دوم متوسطه و تاکید بر رعایت تمامی مقررات و دستورالعمل های امتحانات داخلی دوره اول و دوم متوسطه و با توجه به تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا و درخواست برخی مناطق مبنی بر تاخیر( یک هفته ای) در شروع امتحانات داخلی در دی ماه سال جاری با پیشنهاد مناطق، ضمن صدور مجوز موردی تعطیلی ساعتی توسط ستاد منطقه موافقت می شود.
وی افزود: در صورت عدم درخواست تعطیلی ساعتی، مدارس تا پایان دی ماه می‌توانند طبق مقررات امتحانات داخلی را برگزار کنند.
راه پیما گفت: مدارسی که آمادگی لازم برای برگزاری امتحان از دوم دی ماه را ندارند زمان شروع برگزاری امتحانات داخلی دوره اول متوسطه از نهم تا 23 دی ماه و امتحانات داخلی دوره دوم متوسطه از نهم تا 27 دی ماه مدنظر قرار گیرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: با توجه به مدارس دوره دوم متوسطه که حوزه برگزاری امتحانات نهایی هستند، در مورد مجوز تعطیلی ساعتی باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا خللی در برگزاری امتحانات نهایی به وجود نیاید.
وی گفت: امتحانات نهایی و هماهنگ استانی (بزرگسالان، داوطلبان آزاد، طرح جامع و آموزش از راه دور) پایه نهم طبق برنامه ارسالی برگزار شده و تغییری نخواهد داشت.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مدارسی که طبق برنامه زمانبندی قبلی آمادگی لازم برای برگزاری امتحانات داخلی دوره اول و دوم متوسطه را دارند برگزاری امتحانات طبق دستورالعمل های قبلی توسط آن مدارس بلامانع است.
در شهر تهران حدود یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 4هزار و 89 مدرسه تحصیل می کنند.
به گزارش ایرنا، براساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی و مهد کودک ها در استان به جز شهرستان های فیروزکوه و دماوند روز یکشنبه(26آذرماه) به دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی با شاخص 143 تعطیل بود.
همچنین براساس مصوبه این کمیته تمامی مدارس استان تهران (غیر از شهرستان های پردیس، فیروزکوه و دماوند) به دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(27، 28 و 29 آذرماه) به ترتیب با شاخص های 147، 151 و 160 تعطیل بودند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.