علیرضا راه پیما روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس اخبار رسیده از بازبودن و فعالیت بعضی از مدارس در روزهای آلودگی هوا که از سوی آموزش و پرورش، نهادها و رسانه های رسمی تعطیل اعلام شده بود، امروز بازرسانی به این مدارس اعزام شدند.
وی گفت: بازرسان اعزامی به این مدارس تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه داده و اعلام کردند که با هیچ توجیهی فعالیت مدارس و حضور دانش آموز در روزهای تعطیلی آلودگی هوا قابل قبول نیست و در صورت تکرار این تخلفات، مسئولان مدارس توبیخ می شوند.
راه پیما با اشاره به درج اطلاعیه ای در سایت آموزش و پرورش شهر تهران مبنی بر لازم الاجرا بودن تعطیلی مدارس شهر تهران به دلیل آلودگی هوا اظهار کرد: در این اطلاعیه به تمامی مسئولان مناطق، مدیران مدارس دولتی و غیردولتی و سایر مراکز تابعه اعلام و تذکر داده شده که هیچ توجیهی برای حضور دانش آموزان در مدارس و هر مکان دیگری به نام آموزش و پرورش برای شرکت در کلاس های جبرانی، فوق برنامه و مراسم قابل قبول نیست و با متخلفان طبق مقررات رفتار خواهد شد.

*تعطیلی تمامی مدارس تهران در 29 آذرماه
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در پی تداوم بالارفتن آلاینده های جوی و آلودگی هوا و با تصویب جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تمامی مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران روز چهارشنبه (29آذرماه) برای سومین روز متوالی تعطیل است.
وی خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در این روز در مدارس تهران و شرکت در کلاس های جبرانی، فوق برنامه و مراسم هیچ توجیه قانونی ندارد و با متخلفان طبق مقرارت رفتار می شود.
به گزارش ایرنا، براساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مدارس استان(غیر از شهرستان های پردیس، فیروزکوه و دماوند) به دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه به ترتیب با شاخص های 143، 147 و 151 تعطیل بودند اما بعضی از مدارس تهران در پیام هایی به دانش آموزان اعلام کردند در مدرسه حضور داشته باشند و تعطیلی وجود ندارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.