به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال عصر سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه اظهار کرد: با توجه به وظیفه سنگین مسئولان در قبال آگاه سازی مردم در دنیای ارتباطات و اطلاعات امروز باید دانستن را حق مردم و پاسخگویی به مطالبات را وظیفه خود بدانیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.
وی داشتن گوش شنوا برای شنیدن درد دل مردم را توصیه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، تاکیدهای ریاست جمهوری دانست و گفت: طبق آرمان های انقلاب اسلامی مردم از حقوق اعتراض، درخواست و سوال برخوردار هستند و مسئولان نیز باید پاسخگوی سئوالات مردم باشند.
وی یادآور شد: با سکوت، عدم پاسخگویی و بی اعتنایی به مردم، نمی توان کار انقلابی و جهادی کرد بلکه ما به عنوان خدمتگذاران مردم باید قبل از اینکه آنها مشکلات را مطرح کنند خودمان به جنگ مشکلات برویم و نگذاریم مردم نسبت به عدم توجه مسئولان به جامعه، ناامید شوند.
فرماندار قروه نیز در این آیین گفت: احزاب و گروه های سیاسی و امنیتی با نقد می توانند در پیشرفت و توسعه یک جامعه تاثیرگذار باشد.
پرویز کولانی افزود: آزادی بیان و نقد پذیری اساس یک نظام مردم سالاری دینی است و هم اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان الگویی بی بدیل از دموکراسی در سطح بین المللی نمایان شده است.
به گفته وی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه بر دانستن مردم و نظارت و حضور آنان در تمامی شئونات و صحنه ها به عنوان ناظران عرصه های سیاسی، اجرایی و مدیریتی مورد تاکید بوده است.
وی ادامه داد: در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری 75 درصد از مردم شهرستان قروه پای صندوق های را حاضر شده و 56 درصد از شرکت کنندگان به تدبیر وامید رای دادند.
**فاز دوم معدن طلای قروه با اشتغالزایی 200 نفر در سال اینده به بهره برداری می رسد
فرماندار قروه با بیان اینکه فاز دوم معدن طلای ساریگونی با اشتغالزایی 200 نفر در بهار سال 97 به بهره برداری خواهد رسید، گفت: معدن طلای ساریگونی داشکسن یکی از پروژه های مهم سرمایه گذاری شهرستان اشتغالزایی 600 نفر را فراهم کرده است.
به گفته وی، شهرستان قروه با 143 هزار نفر جمعیت و با چهار بخش و 142 روستا بدلیل تنوع قومیت و مذهب و دروازه ورودی استان کردستان و همجواری با همدان دارای موقعیت ویژه ای است.
کولانی اظهار کرد: مسئولان این شهرستان بدنبال تقویت وحدت بین مردم هستند چرا که مساله وحدت به عنوان یکی از ملزومات حفظ امنیت همواره مورد توجه مردم و مسئولان شهرستان بوده است.
وی افزود: دشمنان بدنبال نفاق و تفرقه بین اقوام و مذاهب مختلف است که با هوشیاری و بیداری مردم نقشه دشمنان خنثی شده است.
کولانی یادآور شد: قروه با 170 هزار هکتار اراضی کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی استان کردستان مطرح است که از این میزان، 27 هزار هکتار اراضی آبی و 24 هزار هکتار تحت سیستم آبیاری مکانیزه است.
به گفته وی، موضوع آب دغدغه کشاورزان و مردم است چرا که پایه اقتصادی این شهرستان کشاورزی است و به دلیل مشکل کمبود آب و استفاده بی رویه و غیراصولی باعث فرو نشست آب های زیرزمینی شده است.
وی با اشاره به اینکه قروه با چالش آب در آینده مواجه خواهد شد، گفت: اقدامات اولیه انتقال آب از غرب به شرق استان از سد آزاد و قوچم صورت گرفته و مردم و کشاورزان انتظار دارند طرح با سرعت بیشتری اجرا شود.
**شخصیت حضرت فاطمه(س) موجب اتحاد مردم شده است
امام جمعه قروه نیز در این نشست گفت: شخصیت حضرت فاطمه (س) موجب اتحاد و به هم پیوستگی مردم شده است و شرط آن منوط به شناخت آن حضرت است.
حجت الاسلام باباییان از عدم حضور و سفر مدیران کل استان به این شهرستان انتقاد کرد و افزود: دسترسی به روسا و مدیران استانی بسیار سخت است گاهی مواقع نشدنی در حالیکه مراجعه به وزیر بسیار راحت شده است.
وی اضافه کرد: عدم حضور مدیران کل باعث نگرانی و کدورت می شود چرا که اگر بتوان با مسئولان ارتباط برقرار کرد بسیاری از گلایه ها مرتفع می شود.
امام جمعه اهل سنت قروه نیز در این نشست گفت: بیکاری و گرانی از مشکلات کشور و شهرستان قروه است.
ماموستا ملا هاشم نوری افزود: دشمنان داخلی و خارجی بر روی این دو معضل مانور می دهند و می خواهند مردم را اعتقادات و ارزش های اسلامی دور کنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک امانت الهی در دست مسئولان است، افزود: باید امانت الهی را به نسل آینده منتقل کنیم چون بی توجهی و عدم احساس مسئولیت فرصتی برای دشمنان نطام است.
در شهرستان قروه با 140 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان، 9 انجمن مردم نهاد و هشت حزب سیاسی فعال وجود دارد که برخی از این احزاب مجوز گرفته و برخی در مرحله اخذ مجوز هستند.
خبرنگار: سارا صالحی**انتشار: سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.